شاسی‌بلند انقلابی لوتوس

با اینکه مدل «انقلابی» پنج در شاسی‌بلند لوتوس هنوز چند سال با ما فاصله دارد، ولی برای پیش‌بینی شکل و قیافه آن چندان هم زود نیست. ژان مارک گالس (Jean-Marc Gales)، مدیرعامل لوتوس، از این خودرو به عنوان «اولین شاسی‌بلند سبک‌‌وزن دنیا» یاد کرده است؛ خودرویی که تنها می‌دانیم نام آن با حرف E شروع خواهد شد.

  Lotus Crossover SUV Rendering

 

 

Lotus Crossover SUV Rendering

Lotus Crossover SUV Rendering


چند ماه پیش، «گالس» در یک اظهارنظر دیگر در مورد این مدل گفته بود:

این خودرو در عین داشتن شرایط راحت و راضی‌کننده، تأکید بیشتری بر روی هندلینگ خواهد داشت. این مدل، سریعترین و کم‌وزن‌ترین خودرو در کلاس خودش در پیست خواهد بود.

تمام این موارد خوب و جالب به نظر می‌رسند، ولی اگر گذشته دنیای خودرو یک چیز را به ما آموخته باشد، این است که مالکان کراس‌اورها یا شاسی‌بلند‌ها تمایل کمتری به بردن‌ خودروهایشان به پیست مسابقه دارند. همچنین حتی ممکن است هیچگاه به خارج از جاده نروند.

2006 Lotus APX Concept

2006 Lotus APX Concept


وقتی یک خودروی شاسی‌بلند با جهت‌گیری حضور در پیست داشته باشید، احتمالاُ نظر تعداد زیادی از علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کنید، ولی این موضوع چندان در مورد مشتریان در بازار خودرو صدق نمی‌کند. مشتریان کسانی هستند که واقعاً به آنها نیاز دارید؛ مخصوصاً اگر انتظار دارید که این خودرو تبدیل به پرفروش‌ترین محصول شما نیز بشود.
Lotus APX Concept Interior

Lotus APX Concept Interior


اگر این مدل از نظر طول و فاصله محوری مشابه پورشه ماکان باشد، به‌راحتی می‌توان در مورد اینکه کراس‌اور یا شاسی‌بلند است، تصمیم گرفت. ولی به یک «شاسی‌بلند» نزدیکتر است. آنچه از رندرینگ‌های اولیه بر می‌آید، با اینکه طراحی جالبی است، ولی به نظر بسیار ساده است. شاید بهتر است که لوتوس اندکی بیشتر بر جنبه‌های داینامیک آن کار کند تا مشتریان آن را بیشتر جدّی بگیرند.
  • 2006-Lotus-APX-Concept-2
  • 2006-Lotus-APX-Concept-4

نویسنده : مسعود انیس حسینی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...