موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ آن که در زیر کاپوت گلف GTI و اشکودا Octavia VRS، هم قرار گرفته، در مدل گیربکس دستی قادر است این ماشین را فقط در ۵.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. یک گیربکس شش سرعته DSG اتوماتیک هم برای آن در دسترس است که تنها ۰.۱ ثانیه کندتر عمل میکند. حداکثر سرعت هم به صورت الکتریکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
سئات برخی از مشخصات فنی دیگر را هم از گلف GTI عاریه گرفته که شامل ترمزهای بزرگتر و دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود هوشمند است، که در صورت لزوم میتواند ۱۰۰ درصد قدرت را به یک محور منتقل کند. علاوهبراین سیستم الکترونیکی هندلینگ یکپارچه، توانایی تقسیم گشتاور را دارد.
به لطف کمکفنر و دامپر تطبیقی که به صورت استاندارد بر روی آن قرار گرفته، امکان انتخاب حالتهای رانندگی راحت و اسپورت هم وجود دارد و راننده میتواند سبک مورد نظر خود را انتخاب کند. فرمان متغیر آن نیز در هنگام رانندگی سریع پاسخ مناسبی ارائه میکند، همچنین در هنگام پارک کردن میزان چرخش فرمان افزایش مییابد.
داخل کابین، سئات لئون کوپرا هم به خوبی مشخصات فنی آن است و سیستم ناوبری، نور پس زمینه و صندلیهای اسپورت با چرم آلکانترا، انتظار راننده را میکشند. چراغهای کشیده جلو برای روشنایی به صورت استاندارد از LED بهره میبرند و رینگهای آن هم ۱۹ اینچی هستند.
کوپرا ۲۹۰ در مدلهای سه و پنج درب هاچ بک و مدل اسپورت تورر عرضه خواهد شد و مصرف سوخت آن همراه گیربکس دستی، برابر ۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
به لطف تقاضای پایین مشتریان، سئات فروش مدل ضعیفتر ۲۶۵ را در انگلیس متوقف کرده است. بهطوریکه در حال حاضر فقط لئون کوپراهای ۲۸۰ و ۲۹۰ جدید عرضه میشوند.
منبع: autoexpress