این پیشرانه برای کار کردن با یک جعبهدندهٔ 8 سرعتهٔ اتوماتیک بهینه شده است. همچنین استفاده از سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ (AWD) و استفاده بهصورت دیفرانسیل عقب قابل حصول میباشند.
جالب این است که موتور 8 سیلندر جدید از هیچکدام از قطعات تکاملی موتور 8 سیلندر سوپرشارژر 6.2 لیتری CTS-V و کوروت Z06 بهره نمیبرد و بهطور کلی میتوان گفت که حتی تکامل یکی از موتورهای عمومی یا تعبیر دقیقتر موتورهای بلوک کوچک جنرال موتورز نیز بهحساب نمیآید. به اعتقاد سایت car and drive موتورهای 8 سیلندر جنرال موتورز در آیندهٔ نهچندان دور دچار تحولی میشوند که میتواند سرآغاز آن در پرچمدار تازه این کمپانی یعنی CT6 پلاتینیوم باشد.
خریدارانی که نیازی به داشتن موتور 8 سیلندر در زیر کاپوت ماشین CT6 خود ندارند حداقل میتوانند دو انتخاب دیگر داشته باشند. CT6 پایه با یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو شارژ میآید که توان تولید 265 اسب بخار را داراست. انتخاب بعدی یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری با توربو شارژ ذوقلو است که 400 اسب بخار قدرت دارد. البته یک مدل هیبریدی نیز پیشنهاد شده است که از یک موتور دو لیتری توربو با دو موتور الکتریکی بهره میبرد.
مترجم: صادق چولکی
منبع: leftlanenews