اندرو بویل، مدیر ارتباطات بین المللی رولز رویس در مصاحبهای با وب سایت موتورینگ میگوید که کمپانی آنها دلایل خود را برای این که مدل جدید را یک شاسی بلند نمیخواند دارد.
پروژهٔ کولینان؟ ما آن را یک خودروی با ارتفاع بالا مینامیم. به کار بردن واژهٔ SUV برای آن لزوماً کار درستی نیست، زیرا این خودرو یک مدل اسپرت نیست، چه برسد به این که یک مدل چند منظوره باشد!
چند برند دیگر نیز در حال ورود به این بخش از بازار میباشد، البته با تعاریفی که خودشان از یک شاسی بلند لوکس دارند. شما فقط باید صبر کنید و ببینید که تصمیم ما چه خواهد بود، ولی فکر میکنم شما در نهایت متوجه خواهید شد که خودروی ما تعریفی متفاوت از آن چه این روزها میبینید خواهد داشت.
بویل بدون شک به بنتلی بنتایگا اشاره میکند، خودرویی که قطعاً نزدیکترین رقیب کولینان خواهد بود، اگر چه بنتایگا قیمتی حدوداً نصف ۴۰۰ هزار دلاری دارد که رولز رویس برای خودرو جدید خود تعیین کرده است. بنتلی به هیچ وجه به اندازهٔ رولز رویس بی میل نیست تا این مدل خود را یک SUV بنامد، چرا که خودروی آنها واقعاً یک شاسی بلند است. بویل میگوید که نتایج پروژهٔ کولینان بر روی میراث برند آنها تأثیر خواهد گذاشت. از این ادعای وی میتوان انتظار خودرویی اصیل و بی نظیر از رولز رویس داشت، همان چیزی که وقتی آنها سال گذشته نخستین بار در موردش صحبت کردند ما آن را پیش بینی کردیم.
وب سایت موتورینگ پیش بینی میکند که از نظر آنها به احتمال زیاد این محصول جدید رولز رویس یک استیشن لوکس مرتفع خواهد بود. در حالی که رولز رویس تاکنون هرگز خودرویی با بدنهٔ استیشن تولید نکرده است، برخی کمپانیهای تولید اتوبوس مانند رادفورد، قبلاً برخی از سدان های تولیدی این کمپانی را به مدلهای استیشن تبدیل کردهاند.
همان گونه که در گزارشهای قبلیمان نیز گفتهایم، رولز رویس کولینان بر روی یک معماری جدید آلومینیومی ساخته خواهد شد، همان پلتفرمی که قرار است مدل جدید فانتوم نیز روی آن تولید شود. هر دو خودرو قرار است در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شوند، طبق برنامهٔ رولز رویس ابتدا فانتوم جدید و پس از آن کولینان به صورت رسمی رونمایی خواهند شد. هنوز مشخص نیست که کدام یک از موتورهای رولز رویس نیرو بخش کولینان خواهد بود، ولی احتمالاً موتور ۶.۶ لیتری توربو دوقلوی V۱۲ که در مدلهایی مانند Wraith و گوست دیدهایم بهترین گزینه خواهد بود.
منبع: motortrend