برای آغاز باید گفت ایمپرزای قدیمی سواری درگیر کنندهای نداشت. سیستم چهار چرخ محرک آن نیز فاقد هیجان بود. در بخش کابین نیز به نظر میرسد که سوبارو دقیقهی 90 اقدام به طراحی آن کرده است.
اما با تولید ایمپرزای 2017، این خودروساز ژاپنی این فرصت را داشته تا نقاط ضعف را برطرف کرده و مزیتهای خودرو را تقویت کند؛ اما ساعاتی کوتاه را با این خودرو گذراندیم و این 5 نکتهی مهم را برای شما آوردهایم.
پلتفرم کاملاً جدید
اول از همه باید گفت ایمپرزا 2017 از پلتفرم کاملاً جدید استفاده میکند و اولین سوبارویی است که زیرساخت مدلهای آیندهی این شرکت را تشکیل خواهد داد. درحالیکه پیشرانه و گیربکس این خودرو نسبت به مدل قبلی اندکی بازنگری شده اما ساختار اسکلتی جدیدی را دریافت نموده است. ساختار مدولار جدید سوبارو تشکیل دهندهی سازهی مدلهای آینده از جمله مدلهای هیبریدی خواهد بود. پلتفرم جدید به ویژه در بخش کارایی و پرفورمنس دارای مزیتهایی است اما خریداران باید بدانند که استحکام آن نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و این پلتفرم جدید 40 درصد بهتر از نسل قبلی انرژی تصادف را جذب میکند.
در بخش اندازه ایمپرزا اندکی بزرگتر از قبل شده و فاصلهی بین محورهای آن نیز اندکی بیشتر است. طول کلی و عرض خودرو نیز افزایش یافته است. در مقابل به خاطر بهبود آئرودینامیک، ارتفاع خودرو کمی کاهش یافته است.
هندلینگ تیزتر
خوشبختانه پلتفرم جدید بد نیست و خودرو واقعاً رانندگی خوبی دارد. سوبارو میگوید که پلتفرم جدید 70 درصد مستحکمتر بوده و خودرو در جاده قطعاً تیزتر احساس میشود. این امر به دلیل تنظیمات سیستم تعلیق بازنگری شده در عقب است که از میلهی پایدار کنندهی متصل به بدنه سود برده شده است. به عنوان نتیجه تکانهای بدنه در مقایسه با نسل قبلی 50 درصد کاهش یافته است.
و به خاطر پیشرانهی بوکسوری مرکز ثقل خودرو پایین است. تریم اسپورت هماکنون در هر دو مدل سدان و 5 درب قابل سفارش است و در آن شاهد تنظیم منحصربهفرد سیستم تعلیق و سیستم گشتاور برداری فعال هستیم.
ساخت ایالاتمتحده
سوبارو در حال حاضر تولید خود را در آمریکا و ژاپن ادامه میدهد و ایمپرزا پس از مونتاژ در ژاپن به بازار آمریکا میرسد؛ اما نسل جدید ایمپرزا کلاً در آمریکا ساخته خواهد شد.
سوبارو در 4 سال گذشته 1.3 میلیارد دلار در تأسیسات ایندیانا سرمایهگذاری کرده است. این امر نشان میدهد که در آینده محصولات غیرلوکس سوبارو احتمالاً در آمریکا ساخته خواهند شد.
جزئیات قوای محرکه
ایمپرزای جدید به استفاده از سیستم چهار چرخ محرک ادامه خواهد داد. خروجی پیشرانه اندکی افزایش یافته و هماکنون بجای قدرت 148 اسبی شاهد تولید قدرت 152 اسب بخاری هستیم. این افزایش اندک زندگی شما را تغییر نخواهد داد اما گیربکس نیز بهبود یافته و تفاوت بزرگتری را ایجاد میکند. درحالیکه انتظار عرضه گیربکس دستی در آیندهای نزدیک وجود دارد ما این شانس را داشتیم تا با مدل مجهز به گیربکس CVT رانندگی نماییم. این مدل دو دیفرانسیل هنوز هم مصرف سوخت مناسبی دارد.
تریم های بالاتر ایمپرزا از ویژگی جدیدی در گیربکس CVT استفاده میکنند. این گیربکس میتواند بین 7 نسبت دندهی پیش تنظیم شده تغییر کند و شما با استفاده از پدالهای قرار داده شده روی غربیلک فرمان اقدام به تعویض دندهها نمایید. این امر نسبت به آنچه در گذشته در سوباروهای توربو دیدهایم تکاملی جالبتوجه محسوب میشود چراکه WRX و فارستر XT توانایی تغییر نسبت دندهها را بسته به حالت رانندگی داشتهاند.
کیفیت بهتر کابین
بهبودیافتهترین بخش ایمپرزا کابین آن است. همانگونه که قبلاً گفته شد مدل قبلی کابینی کلافه کننده داشت. تقریباً هر چیزی در کابین غیرفابریک احساس میشد؛ اما مدل جدید کاملاً بازنگری شده و کابینی مدرن دارد. صندلیهای چرمی خوب در مدلهای بالاتر دیده میشوند.
صفحهنمایش خودرو نیز بسیار واضحتر است. این صفحهنمایش روشن بوده و خواندن آن آسان است. سیستم اطلاعات سرگرمی استار لینک سوبارو پاسخگوتر عمل میکند و هماکنون دارای سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی است. به نظر میرسد که سوبارو به تمام انتقادات دربارهی کابین مدل قبلی گوش داده و سعی در بهتر ساختن مدل جدید داشته است. به عنوان مثال کنترلهای گرمکن صندلی به مکان بهتری انتقال یافته است.
منبع: autoguide و سایت پدال