نمای بیرونی این کراساور جمعوجور از الگوی اسپورت و زیباشناسانه کنونی جنرالموتورز پیروی میکند و در عین حال، زبان طراحی جدید بیوک به منظور بهبود شرایط آئرودینامیک توسعه داده شده است. در نتیجه کاهش ضریب دراگ، به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک خواهد کرد. به علاوه، پیشرانه این مدل پلاگین هیبرید از نسل جدید سیستم الکتریکی هوشمند ماژولار جنرالموتورز و همینطور، یک بسته باتری لیتیومی با ولتاژ بالا استفاده میکند؛ سیستمی که مشابه مدل آینده شورولت بولت خواهد بود.
مطابق گفته بیوک، وِلیته دارای یک طراحی داخلی سطح بالا با استفاده از متریالهای بازیافتی، یک سقف پانوراما و سیستم روشنایی القایی است و میتواند به کمک گوشی هوشمند، همه امکانات شبکهای را در کنار یکدیگر قرار دهد. همچنین این خودرو دارای یک سیستم تشخیص ترافیک هوشمند ۳۶۰ درجه، مشابه سیستم مبتنی بر رادار تسلا است. «وِلیته» از حسگرهای خود برای هشدارهای لازم، سیستم کننترل حرکت در بین خطوط و حفظ فاصله مناسب با خودروهای دیگر، کروز کنترل انطباقی و سیستم دید در شب (مشابه سیستم موجود در مرسدسبنز کلاس S) استفاده میکند.
کانسپت وِلیته از سیستم جدید ماتریس LED هوشمند در چراغهای جلو بهره میبرد که احتمالاً بزودی در مدلهای جدید بیوک مورد استفاده قرار میگیرند. بیوک همچنین از نسل جدید GL8 و GL8 اونیر، یک مینیون با ویژگیهای فراتر از مینیونهای کلاسیک، رونمایی کرده است. بیوک با این مدلها امیدوار است که جای پای خود را در بازار خودروی چین محکمتر کند.
در حال حاضر، «وِلیته» در حدّ یک کانسپت است، ولی تکنولوژیهایی که در زیر پوسته آن وجود دارند، بخشی از برنامه کمپانی موسوم به «بیوک بلو» هستند؛ پروژهای که برای اجرای استراتژی جدید برند در زمینه وسایل نقلیه هیبریدی، پلاگین هیبرید و کاملاً الکتریکی برنامهریزی شده است.
منبع: automobilemag