کالوم دراینباره گفته است:
«پیش از ساخت نسخهٔ تولیدی جگوار F تایپ، کانسپت قبلی آن از طرح موتور وسط استفاده میکرد که بسیار متفاوت بود اما هرگز این اتفاق در نسخهٔ تولیدی رخ نداد؛ ولی من فکر میکنم که ما بتوانیم در نسل آیندهٔ F تایپ از این طرح استفاده کنیم چراکه ما یک شرکت سازندهٔ خودروهای اسپرت هستیم؛ اما من نمیتوانم قطعاً بگویم که F تایپ جدید موتور جلو خواهد بود یا موتور وسط چراکه همچنان دراینباره بحث است و تصمیم نهایی گرفته نشده است. حتی در استودیوی طراحی ما بر سر این مسئله اختلافنظر وجود دارد؛ بنابراین نسل آیندهٔ F تایپ لزوماً کاپوت کشیده و صندوقی کوتاه نخواهد داشت».
بااینحال اگر نسل جدید جگوار F تایپ به نمونهای موتور وسط تبدیل شود، میتواند در کلاسهای مختلفی از خودروهای عملکردی مانند لامبورگینی اوراکان، فراری 488 GTB و مکلارن 650S قرار گیرد. اگر جگوار نهایتاً این مسیر را انتخاب کند، بهروزرسانی قوای محرکۀ F تایپ اجتنابناپذیر خواهد بود و بهاحتمالزیاد قدرتی بیشتر از 600 اسب بخار خواهد داشت.