به گزارش مجله اتوکار (Autocar) انگلستان به نقل از مقامات کمپانی، آلفیری نسختین خودروی تاریخ مازراتی با قوای فنی کاملاً الکتریکی به شمار میرود.
اگر به یاد داشته باشید، مدل مفهومی که سال 2014 با همین نام رونمایی شد پیشرانه V8 داشت. حالا کمپانی پس از 2 سال و اندی تصمیم گرفته تا از فناوری حجم کمتر به علاوه سامانه پرخوران استفاده کند، به همین جهت یک بلوک شش سیلندر با آرایش V و دو توربو شارژر برایش کنار گذاشته است. با توجه به وعده استفاده از دو نوع قوای محرکه برقی و بنزینی، درمییابیم که آلفیِری همچنین اولین خودرویی است که روی پلتفرم جدیدِ مازراتی با قابلیت تعبیه پیشرانه بنزینی و مجموعه باتری شکل میگیرد.
این خودروساز، از طرفی روی عرضه مدل جایگزین گرنتوریزمو و گرنکابریو در حوالی 2018 و 2019 نیز کار میکند. پلتفرم نسل جدید با گیبلی، کوآتروپورته و لوانته یکسان بوده و با حفظ ساختار 2+2، نسبت به مدل کنونی جمعوجورتر خواهد بود؛ درنتیجه امکان استفاده از بلوک کوچکتر V6 بجای نمونه V8 رایج و بهبود وضعیت مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده فراهم میشود.
منبع: autocar