طبق مدعای خود کمپانی، این قویترین و سریعترین مدل تولیدی بنتلی تاکنون است. پیشرانه غولپیکر شش لیتری 12 سیلندر W شکل توربو دوقلو حداکثر 700 اسب بخار قدرت و 750 پوند بر فوت (1016.8 نیوتونمتر) گشتاور میکند که در مقایسه با نسل پیشین (مدل 2009) به ترتیب 79 اسب بخار و 160 پوند بر فوت (216.9 نیوتونمتر) افزایش را نشان میدهد. شتاب صفر تا 62 مایل بر ساعت (یکصد کیلومتر بر ساعت) 3.9 ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت 209 مایل بر ساعت (336.3 کیلومتر بر ساعت) میباشد. بد نیست اشاره کنم این خروجی فوقالعاده با بهرهگیری از توربوشارژرهای قویتر، سامانه خنکسازی بازبینیشده، میللنگ جدید و چند قطعه دیگر حاصل شده است.
جعبهدنده هشت سرعته ZF این امکان را به پیشرانه میدهد که از حالت ایست کامل، سریعتر بتواند گشتاور خود را تحویل چرخها دهد. ترمزها از نوع کربن-سرامیکی بوده و در جلو و عقب به ترتیب 16 و 14 اینچ قطر دارند. رینگهای آلیاژی فورجکاری شده موجب کاهش وزن 44 پوندی (19.95کیلوگرمی) شدهاند. همچنین مشتریان میتوانند با سفارش سامانه اگزوز تیتانیومی سفارشی به همراه اسپلیتر، دیفیوزر، رکابهای جانبی، سرپوش پیشرانه و کاپوت فیبر کربنی جدید وزن خودروشان به میزان زیادی کمتر کنند.
علاوه بر اینها، سامانه تحویل گشتاور بنتلی نیز مورد واسنجی قرار گرفته تا حسی شبیه به خودروهای مسابقهای داشته باشد. در توصیف عملکرد این سامانه آمده: حین شتابگیری در خروجی پیچها، بعضی چرخها متوقف شده و بقیه تمامی قدرت را دریافت میکنند تا بهترین کارایی فنی و سرعت عمل حاصل گردد. بهمنظور کسب چالاکی بیشتر نیز هنگام پیچیدن خودرو، ترمز چرخ عقبی که به سمت داخل پیچ قرار دارد، فعال میگردد.
بنتلی کانتیننتال سوپراسپورت 2018 از ماه جاری (ژانویه-دی) در دو نسخه کوپه و کانوِرتیبِل به فروش خواهد رسید. قیمت پایه نیز به ترتیب 293,300 و 322,600 دلار ناقابل تعیین شده است.