بنابراین با انجام یک محاسبهٔ ریاضی ساده میتواند فهمید که فاصلهٔ محوری این خودرو چیزی در حدود 3.21 متر است که به فاصلهٔ محوری وانتهایی چون نیسان فرونتیر با 3.19 متر و یا فورد رنجر با 3.22 متر شباهت دارد. از سوی دیگر در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر اینکه ولوو در حال کار بر روی توسعهٔ یک SUV بزرگتر از XC90 باشد وجود ندارد؛ اما اگر چنین برنامهای وجود داشت، میبایست فاصلهٔ محوری آن چیزی شبیه به مرسدس بنز GLS با 3.07 متر باشد درحالیکه این خودرو در حال آزمایش ولوو از این لحاظ حتی با SUVهای فول سایز لوکس معمولی هم تناسب ندارد.
بنابراین آیا ممکن است که این خودرو در اصل یک وانت باشد؟ شاید اینگونه باشد خصوصاً با چارچوبهایی فولادی که در روی سقف و قسمت عقبی آن قرار گرفته است چراکه شاید این کار برای شبیهسازی بارگیری در قسمت بار وانت انجام شده باشد؛ بنابراین احتمال اینکه در زیر پوست این XC90 کشیده و عجیب درواقع یک وانت در حال آزمایش قرار گرفته باشد قویتر به نظر میرسد.
اگر این امر صحت داشته باشد، پیکآپ ولوو موقعیتی مشابه پیکآپ مرسدس بنز X کلاس خواهد داشت که بر اساس نسل سوم نیسان ناوارا ساخته شده است. فاصلهٔ بین دو محور X کلاس معادل 3.15 متر است که بسیار به هر آن چیزی که در زیر پوست این ولوو XC90 تقلبی پنهان شده است، نزدیک است.