تاریخچه کمپانی ها و شرکت های خودرو سازی 1

در این قسمت به معرفی و بررسی تاریخچه ماشینها و شرکت های تویوتا، فولکس بیتل، شورلت،‌پونتیاک، بی ام و، مرسدس بنز  و  فولکس واگن پرداختیم که امیدوارم از آن لذت ببرید.

 

تاریخچه شرکت تویوتا

موسس شرکت تویوتا آقای ساکیچی بوده است.این کارخانه در سال ۱۹۱۸ احداث شده است.در ابتدا شرکت تویوتا کارخانه نساجی بود.در ابتدا اسم شرکت تویوتا بدین صورت نبوده است .در بدو تاسیس شرکت اسم کارخانه تویودا بوده که به معنی کشتزار وسیع برنج می باشد.در سال 1936 کیچیرو ه پسر ساکیچی موسس شرکت تویودا این کارخانه را تبدیل به یک کمپانی خودروسازی کرد .و در همان سال اولین خودروی تویوتا وارد بازار شد . مدلهای جدید - خودروهای غیرعادیشرکت خودروسازی تویوتا قصد دارد مدلهای جدید خودروهای غیرعادی خود را در چندین نمایشگاه خودرو به نمایش بگذارد.به گزارش ایسنا، شرکت تویوتا در حال طراحی و ساخت خوروهایی است که از نظر شکل با نمونه‌های خودروهای موجود در بازار متفاوت است. به نظر می‌رسد شرکت تویوتا برای مقاصد تبلیغاتی این خودروها را ساخته باشد، زیرا این مدل از خودروها در محبوبیت نشان تویوتا بسیار موثر خواهند بود. مقامات تویوتا می‌گویند که این خودروها با باطری‌های لیتیومی ‌ حرکت می‌کنند. این خودروها به شکل برگی هستنند که چهار چرخ دارد و از مواد گیاهی مانند الیاف و کنف که پایه گیاهی دارند، در ساخت آنها استفاده شده است. حرکت این خودروهای برگی شکل در ابتدای حرکت به صورت عمودی‌ است و با افزایش سرعت به حالت افقی در می‌آید. شرکت تویوتا سعی می‌کند خودروهای i-foot که شبیه تخم‌مرغ و خودروی i-unit که شبیه برگ است را مدرن تر کند. شرکت تویوتا همچنین در خودروهای تخم‌مرغی شکل خود مقوله ایمنی را رعایت کرده و مد نظر قرار داده است. فناوری ایمنیشرکت خودروسازی تویوتا ژاپن فناوری ایمنی ابداع کرده است که به جلب حواس راننده به هنگام رانندگی در جاده کمک می‌کند. به گزارش پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، سامانه رایانه پردازش تصویر ساخت شرکت تویوتا موتور از دوربینی که نزدیک فرمان نصب شده برای تشخیص زمانی که راننده به جلو نگاه نمی‌کند استفاده می‌نماید. این سامانه بر روی داشبورد نوری می‌تاباند و بوق می‌زند. اگر راننده بازهم واکنش نشان ندهد ترمز می‌کند. این ویژگی در نمونه‌های لوکس ‪ lexusتویوتا که قرار است از بهار سال آینده در ژاپن عرضه شود بکار خواهد رفت. هنوز مشخص نیست در نمونه‌های خودروهای تویوتا که به خارج از ژاپن نیز صادر می‌شود این فناوری بکار رفته است یا خیر. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر تصادفات رانندگان زمانی رخ می‌دهد که حواس راننده متوجه رانندگی نیست. گروه تویوتا، بزرگ‌ترین گروه تولیدکننده خودرو در ژاپن، برنامه دارد که در سال آینده ‪ ۲۰۰۶میلادی تولیدات خودرو خود را در جهان به سطح ‪ ۹میلیون و ‪ ۸۰هزار دستگاه رسانده و در رده نخست شرکت‌های تولیدکننده خودرو در جهان قرار بگیرد. به گزارش ایرنا، روزنامه «ماینیچی» روز چهارشنبه گزارش داد: این آمار مشمول کل تولیدات گروه تویوتا است، شامل شرکت‌های «تویوتا»، «دایهاتسو» و «هینو» می‌باشد. بر پایه این گزارش در سال جاری شرکت آمریکایی جنرال موتورز با ‪۹میلیون و ‪ ۸۰هزاردستگاه در رده نخست شرکت‌های تولیدکننده خودرو در جهان قرار دارد، اما با توجه به مشکلات مالی و تصمیم این شرکت برای بستن سه کارخانه‌اش در آمریکا، پیش بینی می‌شود، در سال ‪ ۲۰۰۶میلادی آمار تولیدی این شرکت کاهش پیدا کند. گروه «تویوتا» همچنین برنامه دارند، در سال آینده ‪ ۲۰۰۶میلادی فروش خودرو در جهان را به سطح هشت میلیون و ‪ ۸۵۰هزار دستگاه برساند، ‪ ۹درصد بیشتر از سال جاری است. دو میلیون و ‪ ۴۷۰هزار دستگاه از این خودروهای گروه «تویوتا» در درون ژاپن بفروش خواهد رسید. شرکت «تویوتا» نیز به تنهایی برنامه دارد، در سال آینده میلادی هشت میلیون و ‪ ۱۱۰هزار دستگاه در جهان تولید کند، ‪ ۱۰درصد بیشتر از تولیدات سال جاری است. حدود چهار میلیون و ‪ ۱۱۰هزار دستگاه از این خودروهای شرکت تویوتا در کارخانه‌های این شرکت در درون ژاپن ساخته خواهد شد. گفتنی است، در چارچوب گروه تویوتا، شرکت تویوتا تولیدکننده خودروهای سواری، شرکت «دایهاتسو» تولیدکننده خودروهای کوچک و شرکت هینو تولیدکنندگان خودروهای سنگین چون کامیون هستند.

 

تاریخچه فولکس بیتل

تاریخچه فولکس بیتلbeetle ( به معنای سوسک که در آلمانی به آن Kaefer گفته می شود) یا بقول ایرانی ها فولکس قورباغه ای به قبل از جنگ جهانی دوم در آلمان برمی گردد. آن هنگام که فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) در این فکر بود تا به تولید انبوه اتومبیلی بپردازد که قشر متوسط آلمان هم بتوانند آن را خریداری کنند. او فکرش را با آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، جوانی که حتی رانندگی کردن نمی دانست ولی از علاقمندان جدی اتومبیل بود در میان گذاشت. هیتلر از مدت ها قبل - سال 1923 - با خواندن زندگینامه هنری فورد (Henry Ford) در زندان به شدت تحت تاثیر او و تولیدات شرکت فورد بود. فردیناند پورشه پیش از این روی یک سری اتومبیل کوچک کار کرده بود. هدف او از اینکار آزمایش قطعاتی بود که قرار است بعد ها در اتومبیل مورد علاقه اش بکار برده شود. یک نمونه ساخته شده از این اتومبیل ها مدل 32 NSU در سال 1934 بود که چهار سیلندر داشت و موتورش در قسمت عقب ماشین بود و تا حدودی شبیه فولکس قورباقه ای امروزی کار می کرد. فوریه سال 1933 هیتلر صدر اعظم آلمان شد و در نمایشگاه اتومبیل برلین تصمیم خود را برای تولید ماشین در آلمان اعلام کرد. یک سال بعد در نمایشگاهی توضیح داد که دولتش از تولید یک اتومبیل مردمی حمایت خواهد کرد. تحت تاثیر قابلیت های طراحی پورشه، هیتلر طراحی اولیه اتومبیل مورد نظر خود را به او داد، هدف آن بود که اتومبیل بتواند دو بزرگسال و سه کودک را با سرعت شصت کیلومتر در ساعت و با مصرفی در حدود 33 مایل بر گالن حمل کند. قیمت این ماشین نباید بیش از قیمت یک موتور سیکلت، یعنی حدود 1000 مارک (Reichmark) در می آمد. پورشه مطمئن نبود که قیمت تمام شده این ماشین را بتوان واقعا تا این اندازه پایین آورد، اما به هر حال این پروژه را قبول کرد. نام این پروژه مدل 60 بود و به دلیل محدودیت زمانی در ساخت آن از همان اجزاء و طراحی NSU استفاده شد. اواخر 1935 اولین نمونه ساخته شده از این ماشین در دو مدل V1 و V2 - که کروکی بود و سقفی قابل باز و بسته شدن داشت - در خیابانها مشاهده می شد. بدنه آنها متشکل از آلومینیومی بود که روی چوب پرس شده بود. اما در سال 1936 بدنه استیل و یک موتور با حجم 984 سی سی و قدرت 22 اسب بخار که حداکثر سرعت آن 65 مایل بر ساعت بود جایگزین بدنه و موتور مدلهای قبلی شد. مدل 30 ، نمونه ساخته شده بعدی بود که توسط دیملر بنز (Daimler-Benz) ساخته شد. هر چند او معتقد بود شهرت و اعتبار نامش با ساخت چنین ماشین ارزان قیمتی ممکن است به خطر بیفتد و به همین دلیل برای ساخت آن خیلی مشتاق نبود. ماشین ساخته شده توسط دیملر بنز در سربازخانه های نیروهای SS در نزدیکی شهر اشتودگارت (Stuttgart) تست شد و حدود 200 سرباز با آن رانندگی کردند، تا زمانی که تمام اشکالات داخلی آن رفع شد. در این مدت پورشه به منظور آشنایی با روش های جدیدی که در ساخت ماشین استفاده می شد به آمریکا رفت و تعدادی از مهندسان مهاجر آلمانی را که در کارخانه های آمریکایی کار می کردند، استخدام کرد. در سال 1937 از کارخانه اصلی که درشهر اشتودگارت بود درخواست شد تا تعداد سی عدد اتومبیل برای ارسال به فستیوال ها و نمایشگاه های مختلف بسازد. آنها می خواستند از این طریق توجه عموم مردم آلمان برای خرید این ماشین را جلب کند. هیتلر همچنین یک طرح پس انداز به مردم ارائه کرد، در این طرح عموم مردم می توانستند تمبر جمع کنند و به جای پول ماشین به دولت بدهند. در ماه مه 1938، طی مراسم جشنی با حضور جمعیتی هفتاد هزارنفری از مردم و 150 خبرنگار، هیتلر کارخانه جدید ساخت این ماشین را افتتاح کرد. او اعلام کرد که مدل این ماشین بنام 'KdF-Wagen' یا Wagen Strength through joy است. شهری که کارخانه این اتومبیل در آن واقع بود به حمایت از کارخانه، کی دی اف اشتاد (KdF-Stadt) نام گرفت. تولید این کارخانه از سپتامبر 1939 آغاز شد، همان ماهی که جنگ جهانی دوم آغاز شد و هیچ یک از هزاران نفری که تمبر جمع آوری کرده بودند صاحب ماشین نشدند. در زمان جنگ، KdF-Wagen تبدیل به وسیله نقلیه نظامی شد وKubelwagen (کوبل واگن) نام گرفت که یک ماشین تست شده با بدنه ای بسیار محکم بود و بعدها موتور آن برای استفاده در ماشین های دیگر توسعه داده شد. در سال 1942، Kubelwagen با Schwimmwagen که یک وسیله نقلیه چهار چرخ بود که هم در خشکی و هم در آب حرکت می کرد، ادغام شد. در سال 1943 بیش از دوازده هزار نفر از زندانیان در این کارخانه کار می کردند که در آن زمان تقریبا کارش تعمیر هواپیما بود. پس از آن نیز در این کارخانه تا پایان جنگ بمب های دور برد ساخته می شد که سرانجام توسط نیروهای آمریکایی تخریب شد. بالاخره جنگ به پایان رسید و در سال 1945 هیتلر خودکشی کرد. آلمان به چند بخش تقسیم شد و کارخانه KdF در بخشی که تحت کنترل انگلیس ها بود قرار گرفت. کارخانه مذکور، به منظور حمل و نقل نیروهای اشغالی شروع به ساخت مجدد فولکس قورباغه ای (beetle) کرد. نام شهری که کارخانه در آن قرار داشت به ولفزبورگ (Wolfsburg) و نام کارخانه به 'Wolfsburg Motor Works' تبدیل شد. تا سال 1946 تنها از قطعات قابل دسترس و موجود در انبار برای ساخت ماشین ها استفاده می شد. پس از آن به تدریج تولیدات کارخانه به هزار عدد در ماه رسید. در این سال دو مدل مخصوص ماشین ساخته شد که یکی از آنها Radclyffe بود، ماشینی دو نفره برای رفت و آمد کلنل Charles Radclyffe در تابستان 1946 و دیگری ماشینی چهار نفره بود که برای رفت و آمد شخصی Ivan Hirst استفاده می شد. در سال 1948 بعد ازاینکه هینز نوردهوف (Heinz Nordhoff) به عنوان مدیر کمپانی فولکس واگن منصوب شد، تصمیم گرفت کمپانی را توسعه دهد و در این راستا دو کارخانه برای تولید نمونه هایی با سقف متحرک (کروکی) فولکس قورباغه ای در نظر گرفته شدند. یکی از آنها کارمان (Karmann) برای ساخت نمونه چهار نفره و هبمولر (Hebmüller) برای نمونه های دو نفره در نظر گرفته شد. کاپوت و پنجره ها در هر دو یک شکل بودند و مدل های ساخته شده توسط فولکس واگن تست و تایید می شد. تا اخر سال 1949 تعداد 358 نمونه کروک دار دو نفره و 364 نمونه چهار نفره ساخته شده بود. در23 جولای همان سال کارخانه Hebmüller دچار حریق شد، با وجود خسارات بسیار پس از چهار هفته به کمک کارگران، مجددآ شروع به کار کرد. اما خط تولید کند پیش می رفت بطوریکه در سال 1950 فقط 319 اتومبیل ساخته شد در حالیکه درهمان زمان تعداد تولیدات Karmann به 2679 رسیده بود. سرانجام در سال 1952 خط تولید آن به کارخانه Karmann منتقل شد. فولکس واگن ادعای فروش 696 مدل Hebmüller از 750 ماشین تولید شده را کرد. کارخانه Wolfsburg تا سال 1978 به تولید خود ادامه داد. در سال 1971 با ساخت Super Beetle تغییر بزرگی بوجود آمد (از انواع قدیمی که هم اکنون در برخی شهر های ایران هم مشاهده می شود). در این مدل جدید جای باک بنزین و لاستیک زاپاس عوض شده بود، پس از آن مدل 1302S از Super Beetle که دارای موتور 1600 سی سی و قدرت 50 اسب بخار بود نیز به بازار آمد. در 17 فوریه 1972، بالاخره فولکس قورباغه ای از مدل T کمپانی فورد که عنوان محبوب ترین اتومبیل را بخود اختصاص داده بود، پیشی گرفت. آخرین تولیدات آلمانی این ماشین در ژانویه سال 1978 بود. پس از آن در پوابلای (Puebla) مکزیک در کارخانه ای که در سال 1954 ساخته شده بود، تولید آن ادامه پیدا کرد. در ماه مه سال 1981 تعداد بیست میلیون beetle در مکزیک ساخته شد و برای فروش به اروپا صادر شد

 

تاریخچه شورلت

نام اتومبیل های این کمپانی ار نام راننده موفق سوئیسی ٬ louis chevrolet ، گرفته شده است . او در سال 1878 در شهر chaux defond متولد شده و بعدها به شهر beaune فرانسه مهاجرت و در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود بنامهای arthur و gaston تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفت . در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیلها و کامیونهای کارخانه William Walter برای Louisفراهم آمد . وی سپس شروع به کار در کارخانه های متعدد کرد و توانست خود را بعنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد تا توجه William Durant - موسس کمپانی General Motors - به وی جلب شده و durant او را بعنوان راننده General Motors استخدام کند . Louis Chevrolet و Durant اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیلهای فرانسوی طراحی نموده و نام آن را Chevrolet گذاشتند . در سال 1911 نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل برای عرضه به بازار تولید شد . در سوم نوامبر آن سال کارخانه ChevroletMotor تأسیس شد و 2999 دستگاه از این اتومبیل را ، در همان سال تولید کرد . کمپانیMason Motor که قبلاً تحت نظارت Durant بود واگذار و در سال 1913 این دو کمپانی در هم ادغام شدند . در سال 1913 اتومبیل چهار سیلندر Baby در دو مدل یک سرنشینه و مدل سلطنتی ، در رنگ های آبی و سفید تولید شد . طرح رنگ آمیزی این اتومبیل از روی کاغز دیواری هتلی که Durant در فرانسه در آن اقامت داشت ، الهام گرفته شده بود . در سال 1913 Louis Chevrolet و درو نفر دیگر بنام های V.R Hefler و Jboyer تصمیم گرفتند تا کارخانه تولید موتورهای هوایی Chevrolet را تأسیس کنند . اما این کارخانه در همان آغاز کار ورشکست گردید و در سال 1941 ، Chevrolet به صورتی مرموز کشته شد و راز قتل او در پرده ای از ابهام باقی ماند . در سال 1914 ، نام کمپانی به Maxwell Motor تغییر و در شهر نیویورک تعداد 5005 دستگاه اتومبیل تولید شد و درهمین سال مدل دیگری نیز به نام 490 و یا قیمت 490 دلار به بازار عرضه شد . طی دویال تعداد 70701 دستگاه از این اتومبیل به فروش رفت و در سال 1917 اولین اتومبیل مستقف این کمپانی ساخته شد . در 1918 ، Chevrolet شروع به تولیدات تجاری مانند کامیون کرد . در سال 1919 chevrolet به دو بخش کمپانی Durant و بخش General Motors تقسیم و تا قبل از جنگ جهان 149904 دستگاه اتومبیل تولید نمود . در سال 1921 ، یعنی بعد از جنگ به علت کمبود سرمایه پنج میلیونی کمپانی Chevrolet تا مرز سقوط پیش رفت اما در سال 1911 با مدیریت خوب WilliamKnuden در مدتی کمتر از ده سال به یکی از بزرگترین کارخانجات اتومبیل سازی جهان تبدیل گشت . یکی از بزرگترین مشکلات کمپانی ، در سال 1923 ، برگشت خوردن موتورهای هواپیمای تولیدی Chevrolet بود که ضرری بزرگ به کمپانی وارد ساخت. در سال 1927 اتومبیل جدید Chevrolet ، توانست از نظر تعداد تولیدات مقام نخست را در صنعت بخود اختصاص دهد . این وسیله نقلیه به تعداد یک میلیون و هزار و هشتصد و هشتاد دستگاه تولید شد . در سال 1929 طرح جدیدی از یک اتومبیل شش سیلندر و طرحی چهار سیلندر از همین اتومبیل ، به منظور کاهش قیمت ، ارائه و از ان به تعداد 1328605 دستگاه تولید شد . مشکلات مالی کمپانی در دهه 1930 با فروش بالای اتومبیل در بازار آمریکا بر طرف شد . در سال 1933 Knudsen مدیریت کارخانه GM را بعهده گرفته و M.E.Coyle نیز مدیریت کمپانی Chevrolet را عهده دار شد . با شروع کار Coyle ، مدلهای Chevrolet به اتومبیلهای مستحکم و قوی تبدیل شدند . در سال 1935 ، Chevrolet ، تولید 10.000.000 امین اتومبیل خود را جشن گرفت . در سال 1936 سیستم ترمزهای Chevrolet بصورت هیدرولیک درآمد . در سال 1939 کمپانی با تولید 15.000.000 امین اتومبیل خود ، اتومبیلهای استیشن را به بازار عرضه کرد . قبل از آغاز جنگ جهانی ، کمپانی رکورد فروش اتومبیل در سال را شکسته و در سال 1941 رقمی معادل 4/1 میلیون فروش را در بازارهای جهانی به نام خود ثبت کرد . در آن سال یکی از اتومبیلهای کوپه کمپانی در چند مسابقه اتومبیلرانی موفق به کسب مقام شد . در سال 1948 ، W.F.Armstrong ، یکی از مدیران موفق GM سرپرستی Chevrolet را به عهده گرفت . با ورود این مدیر جدید ، سبک تولید اتومبیل در کارخانه مجدداً تغییر و مدلهای Bel Air Hard - Top را در سال 1950 به بازار عرضه کرد . بر اثر این سبک جدید غیر از تقییرات در بدنه اتومبیل ، تغییرات عمده ای در ساختار موتور و قیمت آن حاصل شد . از سال 1950 به بعد بیشتر مدلهای Chevrolet تمام اتوماتیک بودند . یکی از کارهای مهم Armstrong تولید مدلهای بسیار ارزان قیمت بود که در رشد اقتصادی کارخانه اهمیت بسیار داشت . همچنین در سال 1950مهندس Harley J.Earl ، اتومبیل Corvette را طراحی و تولید کرد و در سال 1959 در مدل Corvair و Impala به بازار عرضه شدند. علی رغم اینکه این دو مدل نتوانستند مانند اتومبیلهای مطرح کمپانی فروش بالایی داشته باشند ولی با این حال تا سال 1969 تولید آنها ادامه داشت . در سال 1962 Chevy ll بعنوان مدلی برگرفته از Corvair و impala طراحی و ساخته شد و در سال 1964 مدلی بزرگتر از آن تولید و به بازار عرضه شد . همچنین در در همان سال coprice با قدرت 90bhp و قیمت 3347 دلار در کنار Chevy که قیمتی معادل 2028 دلار داشت . به معرض فروش گراشته شد. در سال 1967 مدلی sport و کوپه بنام Camaro ساخته و تا دو دهه بعنوان یکی از مطرحترین اتومبیلهای Sport ، که نظر تمام حادثه جویان را به خود جلب کرده بود تولید میشد . یکی از مطرح ترین مدلهای camaro مدل Iroc - z ، با حجم موتور 5700cc که با موتور L98 مدل Corvette ، در سال 1989 به بازار عرضه شد . قدرت این اتومبیل 240bhp و سرعت آن 240 کیلومتر در ساعت می باشد. در دهه 1970، از موتورهای کمپانی Chevrolet توسط بسیار از کارخانه های دیگر مانند Opel و Oldsmobile ، که موتور اتومبیلهای شش و هشت سیلندر خود را از این کمپانی خریداری می کردند ، استفاده می شد . در اوایل دهه 1970 قراردادی بین دو کمپانی Chevrolet و Isuzu منعقد و طبق آن مقرر شد ، که Chevrolet تمام تجهیزات اتومبیل سازی این کارخانه را تأمین کند . کمپانی در سال1971 مدلهای Nova , Mont Carlo , Bel Air , Blazer و Suburban را به مرحله تولید رساند و در همین سال مدل لوکسی از Coprice نیز به بازار عرضه کرد که نظر همگان بار بخود جلب نمود . در سال 1975، مدل Cavalier ، یکی از موفقترین اتومبیلهای این کمپانی ، طراحی و تولید شد . در اواسط دهه 1980 ، نیز این کمپانی روابط تجاری خود را با کمپانیهای ژاپنی مانند Suzuki و Toyota گسترش داد . در حال حاضر این کمپانی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل مطرح است و نیر مدلهای جذاب این کمپانی مانند Corvette ZR-1 ، طرفداری بیشماری دارد .

 

تاریخچه پونتیاک

هفده سال بعد از تأسیس کمپانی GM در سال ۱۸۹۰ ، کمپانی Pontiac با الهام گرفتن نام خود از شهر Pontiac واقع در ایالت میشیگان به منظور تولید اتومبیل تأسیس گردید . اولین مدل این کمپانی Six نام داشت که در سال ۱۹۲۶تولید شد . تا سال ۱۹۲۹ تعداد دویست هزار دستگاه از این اتومبیل به فروش رسید . در طول بحران های اقتصادی آمریکا در دهه ۱۹۳۰ این کمپانی نیز مانند مابقی کارخانجات اتومبیل سازی از فروش پایینی برخوردار بود اما با حمایت های کمپانی GM ، توانست به راه خود ادامه دهد . در سال ۱۹۳۴ ، مدل Pontiac Eight با طرحی بسیار خوب ارائه شد که از این اتومبیل نیز تا سال ۱۹۳۷ ، تعداد ۲۰۰۰۰۰ هزار دستگاه به فروش رفت . این اتومبیل تا اواسط دهه ۱۹۴۰ بعنوان یکی از بهترین اولیدات امریکا محسوب می شد . یکی از علل موفقیت این اتومبیل ، موتور هشت سیلندر آن بود که توسط شخصی به نام َAmibal طراحی شده بود . این موتور هشت سیلندر بسیار قوی تر و نرمتر از موتورهای هشت سیلندر وی هشت تولید شده در آمریکا کار می کرد. در ضمن از موتورهای شش سیلندر تولید شده در این کمپانی نیز در اتومبیل های Chevrolet استفاده می شد . اگر چه این کمپانی بعلت سود دهی بیشتر ، از قسمتهایی از بدنه اتومبیل های دیگر کارخانه ها استفاده می کرد اما با این وجود محصولات آن در مقایسه با تولیدات کمپانی های دیگر کاملاً متفاوت بود . در اوایل دهه 1950 ، این کمپانی اتومبیل هایی تمام هیدرولیک و کاملاً اتوماتیک را تولید کرد و در سال 1955 نیز توانست با بهره گیری از موتور جدید هشت سیلندر وی هشت و استفاده از نیروی برق 12 ولت ، فروش خود را به 53000 دستگاه در سال برساند . در اواخر دهه 1950 اتومبیلهای این کمپانی پهن تر ، کشیده تر و کم ارتفاع تر بودند . مدل Tempest ، محصول سال 1961 ، اتومبیلی چهار سیلندر با بازدهی بسیار بالا بود . بحران شدید بنزین در دهه 1970 باعث شد تا کمپانی دچار مشکل در زمینه فروش اتومبیل هایش شود . از اتومبیل های تولید شده در این دهه می توان به مدل Firbird Trans AM اشاره کرد که بیشتر شبیه اتومبیل های اروپایی است تا مدلهای قبلی این کمپانی . شهار دهه 1980 این کمپانی این بود : " ما هیجان را به شما هدیه می کنیم " مدل دو سرنشینه Fiero که بخوبی گویای این شعار بود توانست بر مشکلات اقتصادی فائق آید و از فروش بالایی برخوردار شود . این کمپانی با تولید اتومبیل های اسپورت خود توانست به شهرتی جهانی دست یابد و تولیدات آن هنوز در لیست اتومبیل های مطرح جهان قرار دارد .

 

تاریخچه CORD

این کمپانی در سال 1929 توسط شخصی بنام Erretlobban Cord در آمریکا تأسیس و اولین اتومبیل دیفرانسیل جلو را در این کشور تولید نمود . Cord قبل از تأسیس این کارخانه در زمینه خرید و فروش اتومبیل های Ford در شهر Los Angeles فعالیت داشته و در این کار متضرر شده و در حالیکه فقط 20 دلار پول برایش باقی مانده بود ، تصمیم گرفت تا شانس خود را در شهر Chicago به شغلی دیگر امتحان کند و در آنجا بعنوان فروشنده Moon استخدام شد و توانست مدل Victory را با بازاریابی خوب ، به مدلی مشهور تبدیل کند . استعداد فروشندگی او سبب شد تا در سن 20 سالگی ثروت زیادی جمع آوری کند و درآمدی در حدود پانزده برابر یک کارگر ماهر داشته باشد . با کاهش فروش مدل Cord ، Victory تصمیم به خرید کمپانی Aubum گرفت . وی با خرید این کمپانی و سرمایه گذاری و سازماندهی مجدد ، کارخانه را در Aubum گسترش داد . کمپانی Cord برای کسب اعتبار از دست رفته خود در اکتبر 1929 اتومبیل Cord L29 را به نمایش گذاشت این اتومبیل دیفرانسیل جلو با موتور هشت سیلندر و 4900cc و قدرتی مدل 125bhp ، توجه بسیاری را بخود جلب نمود . تولید سری های J Duesenberg بمدت طولانی ادامه داشت . این سری در چهار اتاق مختلق تولید می شد. تولید این اتومبیل تا سال 1932 ، بدترین سال فروش در آمریکا پس از جنگ جهانی اول ، ادامه یافت و تا آن زمان حدود4429 دستگاه از آن تولید شد . رکورد فروش در اوایل دهه 1930 به ضرر Cord تمام شد و تولید این کارخانه تای سال 1936 افزایش نیافته و در این سال Cord مدل کاملاً جدید 810 را که توسط Gordon Buehirg طراحی شده بود به بازار عرضه کرد . این مدل جدید نیز دیفرانسیل جلو و دارای موتور Lycoming V8 4700cc با دور موتور 3500 دور در دقیقه ، بوده و قدرتی معادل 125ذاح تولید می کرد. مدل سوپر شارژر دار این اتومبیل در سال 1937 با نام 812 عرضه شد که قدرتی معادل 195bhp تولید می کرد اما این مدل حیرت آور و بسیار گران قیمت از فروش بالایی برخوردار نشد ، چرا که برای زمان خودش بسیار مدرن بود ، ولی در سال های بعد اعتبار زیادی کسب کرد . علی رغم اینکه کمپانی Cord در طول حیات خود ، اتومبیل هایی بسیار با ارزش تولید کرد ، ولی قربانی قیمت بالای تولیدات و نیز رکود طولانی بازار شد . راننده سابق اتومبیل های مسابقه ای کمپانی Cord ، در سال 1928 کارخانه Duesenberg و همچنین کارخانه Lycoming را خریداری کرد . تولیدات کمپانی Aubum در سال 1936 کاهش یافت و Duesenberg در سال 1937به Cord پیوست . در همین سال Cord ورشکست شد . اما سهام او در کمپانی Lycoming که در طول جنگ جهانی دوم موتور هواپیما تولید می کرد ، باعث نجاتش شد . Cord پس ار پشت سر گذاشتن موفقیت و شکستهای بسیار تولید تعدادی از زیباترین اتومبیل های جهان سرانجام در سال 1974 در گذشت .

 

تاریخچه بی ام و

""Bayerische AG"" زندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال 1923 شروع به تولید موتورسیکلت کرد. اولین محصول او موتور مدل R 32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد. در سال 1928 با به کار گیری Dixi کارخانه مدلهای گوناگونی تولید کرد. از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW 3 , BMW 15 بودند. در سال 1933 کمپانی با اطمینان از وضعیت مالی و پشتوانه علمی و عملی خود تصمیم به ساخت اتومبیلی با موتور 6 سیلندر گرفته و نیز با ایجاد تغییراتی در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بیشتر کرد. طی مدت کمتر از یک سال حجم موتور شش سیلندر به 1500CC افزایش یافت و در مدلهای جدیدی به نامهای Sport و Saloon به بازار عرضه شد. در سال 1935 حجم این موتور به 2000CC رسید. در سال 1936 بهترین اتومبیل این دهه یک 326 قدرتمند به بازار عرضه شد. این اتومبیل دارای شاسی متفاوتی بود و به عنوان پدر اتومبیلهای دهه 1930 لقب گرفت. در سال 1937 مدل Sport دو نفره 328 به اتومبیلی سریع در تمامی پیستهای اروپا تبدیل شده بود. در همین سال مدل کوپه 327 به مرحله تولید انبوه رسید. ولی آخرین اتومبیل قبل از جنگ محصول سال 1939 یک مدل 334 با حجم موتور 3500CC به تولید انبوه نرسید. به دلیل بمباران کارخانه در شهر مونیخ, BMW بعد از جنگ دچار مشکلات بسیار جدی شده و ناچار به آلمان شرقی نقل مکان کرد. در سال 1948 تولید موتورسیکلت مجددا آغاز شد. در سال 1952 با تولید مدل 501Saloon تولید اتومبیل از سر گرفته شد. تا سال 1964 اتومبیلهای این کمپانی تقریبا مشابه یکدیگر و دارای موتورهای شش سیلندر V8 بودند.در سال 1955 یک مدل کوپه 503S ساخنه شد. البته فروش این مدل به دلیل قیمت بالا با مشکلات زیادی روبرو بود و در نتیجه BMW شروع به تولید اتومبیلهای کوچکتری کرد. مدل 1500Saloon محصول 1961 که در اندازه متوسط تولید شده بود BMW را از ورشکستگی نجات داد. این ابتکار ساخت یک سری از انومبیلهای 4سیلندر را در دهه بعد به همراه داشت. با موتورهایی با قدرت 80bhp برای مدل 1500 که گاه تا 170bhp برای محصولاتی مانند 2002Turbo افزایش می یافت. (وااای 2002 توریو ) این سری از اتومبیلها در مدلهای دو در, چهار در و کروک و بعد از سال 1871 در مدلهای هاچبک تولید شدند. موفقیت در این سریها باعث شد تا کمپانی ظرفیت خود را بالا برد و در سال 196۷, *پس به همین منظور کارخانه Glas را خریداری کرد و پس از یک سال در این کارخانه مدل 1600GT را تولید کرد. ضمنا خط تولید مدلهای کوپه بزرگ از سال 1965 به بعد ادامه داشت و مدلهای Bertone از این جمله بودند. در سال 1968 تولید موتورهای شش سیلندر قوی مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبیلهای Saloon بزرگ بود. در سال 1971 حجم موتورهای Saloon به 3200cc افزایش یافت. BMW در دهه های 1970 و 1980 فقط به بهتر کردن کیفیت تولیدات قبلی خود پرداخت و حاصل این تلاش سری 3(تولید اتومبیلهای Saloon با اندازه متوسط) سری 5 (اتومبیلهای Saloon در اندازه بزرگ) , سری 7 (اتومبیلهای Saloon تشریفاتی و راحت) و سری 6(اتومبیلهای کوپه Sport بزرگ) بود. در سال 1978 تعدادی از این اتپمبیلها مانند کوپه M1 با سرعتی در حدود 260 کیلومتر در ساعت و کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه شد که نشانه پیشرفت بسیار در صنعت اتومبیلهای Sport بود. انگیزه پیروزی در مسابقات فرمول 1 باعث شد تا BMW مدلهای M ام (M3 , M5 , M535i , M635 Csi) را توسط بخش سازنده اتومبیلهای Sport تولید کند. بخش تکنیکی BMW تصمیم به رقابت با بخش تولید کننده اتومبیلهای مسابقه ای گرفت و حاصل این رقابت تولید اتومبیلهای Sport دو سرنشینه Z1 بود که در سال 1989 به بازار عرضه شد.از جمله دیگر محصولات این رقابت مدلهای 328 و 507 و 325i -با قدرت 170hbp و موتوری شش سیلندر و 2500cc - می باشد. یکی از مهمترین اقدامات BMW در سالهای اخیر ایجاد دگرگونی در سری های گذشته 8,7,6,5,3 و تبدیل آنها به اتومبیل هایی مطابق با استانداردهای امروزی است که از جمله این اتومبیلها می توان به مدل های 750iL از سری 7 اشاره کرد که دارای موتور V12 با قدرت 300hbp و حجم موتور 5000CC می باشد. این مدل از اتومبیلهایی بود که نظر تمام تاجران اتومبیل را به خود جلب نمود. مدل کوپه دو سرنشینه 850i یکی از اتومبیلهای Sport است که بر روی کیلومتر شمار آن سرعت 250 کیلومتر در ساعت خود نمایی می کند در حالیکه اتومبیل ظرفیت 274 کیلومتر در ساعت را نیز دارد.این مدل برتری تکنیکی بالایی نسبت به بنز پیدا کند

 

تاریخچه مرسدس بنز

مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولاً‌ یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است. آن آرم جاودان در سال 1903 طراحی گردید اما در سالهای 1909 ( دو بار ) ،‌ 1916 و 1921 تکامل یافت تا اینکه در سال 1926 به یک ستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند. کارل بنز در بیست و پنج نوامبر سال 1844 در کاسروه ( یکی از شهرهای آلمان ) پا به عرصه وجود گذاشت وقتی دو ساله بود پدرش درگذشت . با وجود وضع بد مالی ‌، مادرش امکانات آموزشی را برای او فراهم نمود . کارل بنز دبیرستان را زیر نظر (( فردیناند رتین بافر )) به پایان رساند و بعد از آن در دانشکده فنی در شهر کاسروه ادامه تحصیل داد . همزمان با تحصیل یک دوره دو ساله را در یک کارخانه فنی و مهندسی در کاسروه گذراند در مدتی که آنجا بود ،‌ کارل تجربه های مقدماتی را در همه زمینه های فنی کسب کرد . اولین تجربه کاری او ،‌ به عنوان یک طراح در ساخت یک کارخانه در شهر (( مانهایم )) بود . وی در سال 1868کارش را از دست داد و جذب شرکتی به نام ((‌ Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik ))‌ شد این شرکت بیشتر کارهای ساختمانی و پلسازی انجام می داد . سپس در کارخانه (( Ben ckiser )) در وین مشغول بکار شد . در سال 1871 اولین شرکت خود را در مانهایم به کمک یک مکانیک به نام آگوست ریتر تاسیس کرد و به زودی معلوم شد ریتر همکار مناسبی نیست در نهایت بنز تنها با کمک نامزدش ‌، برتا رینگر ،‌ موفق شد بر موانعی که سد راه او شده بودند پیروز شود یکی از دلایل پیروزی او این بود که برتا جهیزیه اش را فروخت و بنز توانست سهام ریتر را خریداری نماید . در سال 1872 برتا و کارل ازدواج نمودند. کارل و برتا پنج فرزند به نامهای ایگن ( 1873 ) ،‌ ریچارد (‌1874 ) ‌، کلارا ( 1877 ) ‌، تایلد ( 182 )‌ ‌، الن (‌1890 ) داشتند . بنز ابتدا در تجارت موفقیتی بدست نیاورد و خوش شانس نبود .برای مثال (( Iron foumdry and mechanical work shop )) که از کارگاههای او بود توسط ماموران سلطنتی مصادره شد در طول این مدت کارل تمام توانایی اش را روی توسعه موتورهای دو زمانه متمرکز کرد . بنز چند امتیاز مهم برای تولید و تکمیل کردن موتور دو زمانه اش دریافت کرد ‌، و تا وقتی که به استانداردهای مورد نظرش نرسید ‌، دست از کار نکشید به عنوان مثال یکی از این امتیازهایی که به بنز اعطا شد این بود که سیستم موتورهای سرعتش را تنظیم کند وی با کمک مخترعان و همکاران جدیدش ‌، عکاس معروف (( امیل بوهلر )) و برادرش،‌ یک بازرگان و با پشتیبانی مالی یک بانک در مانهایم یک شرکت سهامی در سال 1882 تاسیس کردند و آن را (( Gas motoren-fabrik Mannheim )) نامیدند. کارل بنز 50‌% از سهام شرکت را در اختیار داشت او به عنوان یک عضو هیئت مدیره و سهام دار از حق اظهار نظر کمتری نسبت به دیگران برخوردار بود همکارانش (( دیگر سهامداران )) سعی کردند که نفوذشان را در شرکت بیشتر کنند و بالاخره این برخوردها باعث شد که بنز شرکت را در سال 1883 ترک کند . در سال 1883 بنز یک پشتیبان مالی دیگر را در ماکس رز پیدا نمود او کسی نبود جز (( بردریک ویلهم ابلینگر )) . فردریک فروشگاه دوچرخه فروشی را اداره می نمود و بنز علاقه وافری را به وسایل موتوری در او یافت . در اکتبر همان سال بنز و 2 نفر دیگر که یکی از آنها فردریک بود شرکت ((‌ Benz & co )) را تاسیس نمودند نیروی کار این شرکت به 25 نفر می رسید . این کمپانی تا جایی پیشرفت کرد که قادر بود امتیاز تولید موتورهای بنزینی را واگذار کند اکنون بنز می توانست بیشتر وقتش را وقف توسعه موتورهای اتومبیل کند. وی راه خویش را از دایلمر جدا کرد و موتور چهار زمانه بنزینی خودش را بر روی کالسکه ای نصب کرد. در سال 1886 بنز از اولین خودروی خود پرده برداری کرد و آنرا به نمایش عمومی گذاشت . بین سالهای 1885 تا 1887 ،‌ سه مدل از این نوع خودروها را طراحی کرد. مدل اول که بنز آنرا در سال 1906 به موزه آلمان اهداء کرد. مدل دوم که چندین بار طراحی و بازسازی شد. مدل سوم که از چرخهای چوبی استفاده می کرد و (( برتا )) برای اولین بار با این خودرو به مسافرتی طولانی رفت . در سال 1886 تولیدات بنز جوابگوی تقاضای مردم برای خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به کارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراین کارخانه تا سال 1908 خودرو تولید می شد. در سال 1893 مرسدس بنز خودروهایی تولید می کرد که مجهز به محورهای پیچشی بود . بین سالهای 1894 تا 1901 بنز خودرو مدل (( velo )) را در کارخانه ((Benz & co )) تولید می کرد. این خودرو از قیمت متعادلی برخوردار بود و از این خودرو دو نفره جمعاً‌ 120 دستگاه تولید شد. بتدریج Benz & co به قدری پیشرفت کرد که پیشتاز در امر خودرو سازی شد و در نهایت در سال 1899 به یک شرکت سهامی تبدیل شد (( جولیوس گان )) عضو هیئت مدیره و مسئول امور بازرگانی شرکت شد کارگران قسمت تولیدی از 50 نفر در سال 1890 به 340 نفر در سال 1899 رسید. در همین سال بنز به تنهایی 572 دستگاه خودرو تولید کرد . 24 ژانویه 1903 ‌، روزی بود که کارل بنز از کارهای فنی کناره گیری کرد‌، و به عنوان ناظر هیئت مدیره به کار خودش ادامه داد. این اقدام او نتیجه مشاجره ای بود که با مدیر عامل داشت زیرا مدیر عامل تصمیم داشت که از طراحان فرانسوی در طرح مانهایم استفاده کند و هدفش مقابله و رقابت با (( مرسدس )) بود . همچنین دو پسر کارل ‌، ایگن و ریچارد ‌، همراه با این اقدام او شرکت را ترک کردند اگر چه ریچارد در سال 1904 به عنوان مدیر تولید خودروهای مسافرتی به شرکت برگشت. در پایان همان سال کل فروش شرکت 3480 دستگاه بود . در سال 1906 کارل بنز شرکتی بنام (( Carl Benz shone )) در لیدنبورگ تاسیس کرد . سهامداران این شرکت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعیشان بر این بود که خودروهایی با موتور بخار تولید کنند با این حال ‌، زمان به سرعت تغییر می کرد و تقاضا برای این موتورها به سرعت رو به کاهش بود . آنها مجبور شدند که خط مش را تغییر دهند. در سال 1923 تعدادی از (( Benz 350 )) تولید شد. در این زمان ،‌ خانواده بنز به شهر لیدنبورگ مهاجرت کردند. در سال 1912 وی شرکت را به عنوان یک شریک ترک کرد و پسرانش ‌، ایگن و ریچارد را تنها گذاشت. شرکت به سرعت پیشرفت کرد و شعبه هایی در بازارهای مختلف ایجاد کرد. برای مثال در انگلیس خودروهای تولیدی این شرکت ‌، بخاطر کیفیت بالایی که داشتند به عنوان تاکسی بکار گرفته شدند و هر روز به محبوبیت آنها افزوده می شد . در سال 1923 کارل آخرین خودروهای تولیدی خود را ساخت. این خودرو یکی دارای 8 و دیگری 25 اسب بخار قدرت تولید می کرد. هر دو این خودروها را بنز برای استفاده شخصی خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت این خودروها امروزه در موزه نگهداری می شوند . کارل بنز در چهارم آوریل 1929 در منزلش واقع در لیدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مرکزی مرسدس بنز استفاده می شود .

 

تاریخچه فولکس واگن

این کمپانی بر اثر آرزوری دو نفر با شخصیتهای کاملا متفاوت بوجود آمد: Adolf hitler وporsche. Adolf Hitler فردی بود که علاقه شدیدی به اتومبیل داشت اگر چه هرگز نتوانست رانندگی را تجربه نماید.او علاقه بسیاری به مسابقات اتومبیل رانی داشت و همچنین بسیار علاقه مند بود تا اتومبیلی در اختیار مردم باشد که همگان بتوانند آن را خریداری کنند. شخص دیگر Porsche بود . او نیز همانند هیتلر آرزو داشت اتومبیلی بسازد تا همگان قدرت خرید آن را داشته باشند.تنها تفاوت او با هیتلر بی توجهی Porsche به سیاست بود. porsche در سال 1875 متولد شد و اولین اتومبیل کوچک خود را در سال 1922 ساخت.او آرزوی خود را برای ساخت اتومبیل همگانی در سال 1930 با ایجاد کارخانه ای برآورده کرد. او تصمیم داشت اتومبیل هایی بزرگتر با کارآیی بالاتر و قیمت پایینتر تولید کند. او فعالیتش را در سال 1931 با کار بر روی Project 12 آغاز کرد و برای این اتومبیل موتوری 5 سیلندر طراحی کرد.وی با حمایت های هیتلر توانست این اتومبیل ها را نسبت به بقیه اتومبیل های موجود در آلمان بسیار ارزان تر و در حدود نصف قیمت ارائه کند. Porsche سه مدل اول خود را در گاراژ خانه اش تولید کرد.و سپس طرح هایش را در اختیار کمپانی Opel قرار داد و Opel نیز توانست اتومبیلهایی موفق با قیمت های ارزان تولید نماید.Porsche در اکتبر سال 1936 اتومبیلی بهینه تولید کرد که این مدل کولردار از موتوری 985cc استفاده می کرد. این اتومبیل در تست هایی که از آن به عمل آمد موفق نبود و در این آزمایشات عمر موتور آن بسیار کوتاه پیش بینی شد و سیستم ترمز آن نیز اطمینان لازم را نداشت. هیتلر برای اصلاح این مدل سرمایه گذاری کرد و در نتیجه این سرمایه گذاری سه ماه بعد کمپانی VolksWagen به معنی" گروه تولید کننده اتومبیلهای مردم آلمان" تاسیس شد. در ابتدای کار حدود 30 مدل مختلف اتومبیل ساخته شد که تمامی این مدلها توسط ارتش آلمان تست شدند.Porsche نیز به مطالعه بر روی اتومبیل های آمریکایی به منظور بالا بردن کیفیت این تولیدات پرداخت. هیتلر در سال 1938 شعبه جدیدی برای این کمپانی تاسیس کرد و این قسمت جدید از ماه اکتبر همان سال تولید اتومبیل های ارزان قیمت را برای افرادی که قدرت خرید اتومبیلهای گران قیمت را نداشتند آغاز کرد. اولین اتومبیل های این کمپانی KdF-Wagen از محصولات قبل از جنگ میباشد و از دیگر تولیدات قبل از جنگ می توان به مدل 210KdF-Wagen محصول سال 1939 اشاره کرد.این نام توسط "هستلر" برای این اتومبیل انتخاب شده بود اما همگان آنها را با نام Beetle می شناختند. در طی جنگ این کمپانی بر اثر بمباران هوایی شدیدا آسیب دید و پس از جنگ ارتش انگلستان کنترل این کمپانی را در دست گرفت.اولین اقدام ارتش انگلستان تغییر نام اتومبیل KdF به Wolfsbeurg بود.پس از آن اتومبیلهای Beetle به کشورهای دیگر صادر شدند اما نتوانستند از فروش مناسبی برخوردار گردند.این کمپانی در ماه آگوست سال 1945 توانست 1785 دستگاه اتومبیل به بازار عرضه کند که از تمامی آنها به عنوان سرویس استفاده گردید.در سال بعد این رقم به 10 هزار دستگاه افزایش یافت که در تمامی آنها از موتورهایی به حجم 1131cc شده بود. این کمپانی در ماه ژانویه سال 1948 به آلمان پس داده شد و Heinrich Nordhoff بعنوان رئیس آن انتخاب شد.اوکه پسر یک بانکدار بود در گذشته برای کمپانی های Opel و BMW کار می کرد و در زمینه اتومبیلهای آمریکایی و روش تولید انبوه آنها نیز اطلاعات خوبی داشت و کاملا با علم صادرات اتومبیل آشنا بود. در نتیجه در سال 1948ربع تولیدات این کمپانی را به خارج آلمان صادر کرد.او همچنین با صادر کردن دو مدل به کشور آمریکا چندین میلیون دلار سود برای کمپانی به دست آورد. Porsche در آن زمان بعنوان مهندس مشاور کمپانی فعالیت داشت و توسط شهرتی که در این کمپانی کسب کرد توانست بعدها کارخانه بزرگ تولید کننده اتومبیلهای اسپورت خود را تاسیس کند. در دهه بعد این کمپانی به تقویت بازار های خود در آمریکا پرداخت و توانست نیمی از محصولات خود را به کشور آمریکا صادر نماید. این کمپانی در سال 1979 تعدادی معادل 330 دستگاه اتومبیل تولید کرد. این کارخانه فروش خود در کشورهای خارجی را از دهه 1950 آغاز کرد که از این کشورها می توان به استرالیا ? فرانسه و آمریکا اشاره نمود.در سال 1954 با تولید موتوری به حجم 1192cc اتومبیل Beetle را هم از لحاظ تجاری و هم از نظر مکانیکی بهبود بخشید. از مدل های دیگر می توان به مدل Karmann Ghina اشاره کرد که اتومبیلی کوپه و اسپورت بود. در سال 1961 تعداد 1500 دستگاه از مدل Beetle با حجم موتور 1493cc تولید شد.در ماه دسامبر سال 1961 تولیدات این کمپانی به پنج میلیون رسید و پس از ان دیگر تولیدات این کمپانی به کمتر از یک میلیون دستگاه اتومبیل سقوط پیدا نکرد. در طی دهه 1960 مدل های دیگر مانند TI و نیز مدل سالن 411 به بازار عرضه شدند.از سال 1965 مدل هایی از تولیدات کمپانی Audi نیز ارائه می گردید. Nordhoff در ماه آوریل سال 1969 پس از بازنشستگی در گذشت و با تغییر مدیریت این کمپانی دچار مشکلات شدید شد که به مرور زمان موفق به حل آنها گردید. در سال 1971 مدل K70 ساخته شد و در سال 1972 این اتومبیل بهبود یافته و به مدل قویتر K70 L تبدیل گشت.تا این زمان کمپانی توانسته بود حدود 15 میلیون دستگاه اتومبیل تولید کند که پیروزی بزرگی محسوب می شد.البته در ماه می سال 1981 تولید بیتل 20 میلیونم در کشور مکزیک جشن گرفته شد. نسل بعدی اتومبیل های Volkswagen اتومبیل های دیفرانسیل جلوی Passat الهام گرفته از مدل Audi 80 و محصول سال 1973 بودند. در سال 1974 نیز گلف به بازار عرضه شد.در مدل های اولیه این اتومبیل از موتور هایی به حجم 1093cc استفاده می شد و این مدل بسیار سریع بعنوان یکی از مدلهای هاچبک معروف جهان تولید گشت.بر روی Golf های تولید شده در آمریکا نام Rabbit گذاشته شد. مدل هاچبکPolo با گیر باکسی 3 دنده در سال 1975 تولید شد و مدل Getta نیز محصول سال 1979 بود. تولید Golf در آمریکا در شهر New Stanton دنبال می شد. Golf Gti در سال 1976 تولید گردید. همچنین این کمپانی با استفاده از موتور های دیزل در اتومبیل های Golf و Passat توانست قدرت آنها را به 110hp برساند. در ماه ژوئن سال 1979 یک اتومبیل Golf تولید شد که با تولید آن کمپانی ساخت 35 میلیونومین اتومبیل خود را جشن گرفت.سپس کمپانی امتیاز ساخت مدل های Passat و polo را به کمپانی SEAT در اسپانا واگذار نمود.همچنین در سال 1982 قرار دادی با دولت چین امضا کرد تا مدلی از Passat به نام Santana در چین تولید شود.مدل Santana توسط کمپانی Nissan نیز تولید شد. اگر چه تولید اتومبیلهای اسپورت برای این کمپانی سود دهی نداشت اما این کمپانی برای رقابت با دیگر کارخانجات مجبور به تولید آنها بود.از این مدل ها می توان به اتومبیل 16 سوپاپ Scirocco با سرعت 209 کیلومتر در ساعت اشاره کرد. از سال 1985 موتورهای 16 سوپاپ در اتومبیل Gti نیز مشاهده شد.همچنین مدل Golf Syncro محصول سال 1988 اتومبیلی دو دیفرانسیله بود.در سال 1989 VW مجهز به موتور چهار سیلندر 16 سوپلپ به حجم 1800cc جایگزین Scirocco شد. این کمپانی در حال حاضر از کارخانجات بزرگ اتومبیل سازی جهان است و همه ساله اتومبیل های جدید آن مورد توجه همگان قرار می گیرد

 

مطالب مرتبط:

تاریخچه کمپانی ها و شرکت های خودرو سازی 2

تاریخچه کمپانی ها و شرکت های خودرو سازی 3

تاریخچه و بررسی مشخصات فنی پژو پارس سال (پرشیا)

تاریخچه شرکت اتومبیل سازی «دوج»

تاریخچه شرکت لانچیا (LANCIA)

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...