تاریخچه کمپانی ها و شرکت های خودرو سازی 2
در این قسمت به بررسی تاریخچه ماشینها و شرکت های پژو 405،بی ام و، آئودی، تویوتا، فورد، پورشه و مرسدس پرداختیم با سری مطالب مربوط به تاریخچه اتومبیل ها و شرکتهای خودرو سازی با ما همراه باشید. در صورت امکان نظرات خود را از طریق لینک ارتباط با ما در جریان بگذارید.
تاریخچه ی پژو 405
با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید به سرمایه گذاری مجدد برای قالب های بدنه و تجهیزات مورد نیاز .ایران خودرو تصمیم گرفت از سال 1368 پژو 405 را در مدل های(جی -ال و جی-ال-ایکس) تولید کند. این خودرو در سال 1987 میلادی با مدنترین تکنولوژی به عنوان جدیدترین مدل توسط پژو به بازارعرضه شد و در سال 1988 میلادی به عنوان بهترین اتومبیل سال در اروپا و همچنین به عنوان اتومبیل وارداتی به آمریکا انتخاب شده بود.خطوط جدید تولید پژو 405 نیز در تاریخ 13/9/1369 توسط رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد. از سال 1369 مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو 405 جی ال، پژو 405 جی ال ایکس 1580 و 2000 سی سی و پژو 405 جی ال ایکس اتوماتیک 2000 سی سی) در خطوط تولید سواری سازی به انجام رسیده است. ساخت داخلی قطعات این محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل 77% بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده است ، میزان ساخت قطعات داخل این خودرو به 89% بالغ خواهد گردید. بررسی های به عمل آمده حاکی از این بود که از میان قطعات مورد استفاده در تولید پژو 405 می بایست 35 قطعه به کلی تغییر می یافت و علاوه بر آن 84 قطعه کاملا جدید شامل 17 قطعه مربوط به بدنه و 67 قطعه تزییناتی، طراحی و ساخته می شد و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار گرفت. کلیه محاسبات و اقدامات اجرایی این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و خودروی پژو 405 تشریفاتی ر(لیموزین) به عنوان اولین دستاورد این مرکز تحقیقاتی محقق شد. اعمال دقت و ظرافت در ساخت این خودرو تا بدان حد بود که موجب شگفتی کارشناسان بین المللی خودرو گردیده و با اختصاص جایگاهی در موزه پژوی فرانسه به خودروی تشریفاتی ساخت ایران، توانمندی صنعتگران ایرانی به قضاوت جهانیان گذاشته شد. این خبر در جراید و محافل خارجی انعکاس وسیعی داشته و یکی از مجلات فرانسوی زبان از موفقیت ایران با تعبیر "وقتی پژو مرسدس بنز را مات می کند" یاد کرده است. پژو 405 ایران بهترین اتومبیل تولیدی در خاور میانه یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال 1988 توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو 405 می باشد. انواع مدلهای پژو 405 که علاوه بر فرانسه در انگلستان نیز ساخته می شود فقط به صورت سدان ( 4 در ) و استیشن بوده و موتور به صورت عرضی در امتداد پلسها نصب گشته است. در سالهای گذشته پژو با موتور 1.4 لیتری نیز تولید می گشت ولی به دلیل محدودیتهای کنترل گازهای خروجی از اگزوز این موتور از روی اتاق 405 حذف گردید. سال 1995 پژو با موتورهای تکنولوژی بالا و راندمان خوب به بازار عرضه می شد ، از جمله موتور 1.8 لیتری با قدرت 101 اسب بخار و تورک 153 نیوتن متر ، موتور دو لیتری با 121 قوه اسب و تورک 176 نیوتن متر که همگی مدلهای نامبرده به صورت 2 سوپاپ برای هر سیلندر می باشد. در ردیفهای بالاتر موتورهای چهار سوپاپ 2 لیتری با 2 میل سوپاپ بالایی با 150 اسب قدرت و 183 نیوتن متر و همچنین موتورهای اخیر با کمک سیستم توربو ام-آی 16 قدرت خود را به 196 اسب بخار و 196 نیوتن متر و رینگهای 16 اینچی و لاستیکهای 205 خود که تی16 نامیده می شود ، می تواند شتاب صفر تا صد خود را به 7 ثانیه برساند و حداکثر سرعت 230 کیلومتر را به دست آورد. پژو 405 همچنان با موتور دیزل 1905 سی سی نیز عرضه شده که مدل معمولی با قدرت 68 اسب بخار و مدل توربو با 90 اسب بخار اتومبیل بسیار کم مصرفی می باشند. پژو 405 در دو مدل جی-ال و جی-ال-ایکس به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد. بدنه پژو 405 ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب 31% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد. فاصله دو محور عقب و جلو از هم 2669 میلیمتر بوده که مانند تمامی مدلهای پژو از حد متوسط کلاس خود فراتر می باشد. اکسل پژو 405 مجهز به بازوهای عرضی و فنرهای مارپیچ مجهز به فنر لول و کمک فنر ضد چرخش به کمک فنرهای دو جهته می باشد. سیستم تعلیق هر یک از چهار چرخ به صورت مستقل عمل کرده که سبب راحتی سرنشینان و چسبندگی بهتر در جاده و در مانورها می گرد. سیستم فرمان از نوع دنده شانه ای بوده که به صورت وضعیت بالا و پایین می توان بر حسب قد راننده آن را تنظیم نمود . تعداد دور غربال فرمان 4.1 دور و شعاع گردش 5.5 متر است. توضیح آن که تعداد دور قفل در قفل در مدل جی-ال-ایکس که مجهز به کمک هیدرولیک است 3.1 دور می باشد. پژو 405 ایران دارای دو گاردان بوده و دیفرانسیل جلو می باشد و از این نقطه نظر تقسیم وزن 1020 کیلوگرمی خالص آن 605 کیلوگرم در جلو و 415 کیلوگرم بر روی اکسل عقب می باشد که نسبت تقسیم 59.3% در جلو و ر40.7% در عقب فراهم می آورد. توضیح آنکه مدل جی ال ایکس پژو که وسایل آسایش بیشتری چون کولر ، فرمان هیدرولیک ، قفل مرکزی ، شیشه های برقی برای سرنشینان جلو و شیشه رنگی را فراهم می آورد ، وزنی حدود ر10 کیلوگرم سنگین تر از مدل جی-ال دارد. حداکثر سرعت پژوی 405 ایران 177 کیلومتر در ساعت بوده که این اتومبیل می تواند شتاب صفر تا یکصد کیلومتر را در زمان 12 ثانیه بپیماید. ایمنیبادشکنهای جلو ،لبه سپر ، برف پاک کنهای متناسب با شیشه های جلو و عقب ، درها با واشرهای لاستیکی خمیده که به کاپوت کاملا کیپ شده است، کناره های خمیده تحتانی، دستگیره های در داخل قرار داده شده، آینه های دید عقب با دو زاویه پهن جهت رسیدن به بهترین وضعیت ایمنی تعبیه شده اند. سیستم ترمزها با نوع موتور و نه با میزان تجهیزات هماهنگی دارد. ترمزهای دیسکی با ابزار اندازه گیری شناور در قسمت جلو، ترمز کاسه ای عقب، مدار هیدرولیک با شکل (ایکس انگلیسی) و فرمان هیدرولیک، ضربه گیرهای کناری تمام درها، ایمنی در کوچکترین جزئیات درنظر گرفته شده است. دربهای مستحکم محافظت مسافران را در حوادث رانندگی ضربات کناری افزایش می دهند. کیفیت، بهبود و آسایش، سه نکته کلیدی که بر مفهوم 405 سایه افکنده است در تمامی جنبه های آن اعمال شده است. هر کدام از بازبینی ها جهت داشتن بهترین تمرکز راننده تعبیه شده است و تمامی ملزومات در خصوص آسایش و ایمنی را در بر دارد.
تاریخچه ی بی ام و
دایره بی.ام.و یک ملخ خوش فرم و در حال چرخش هواپیما است.رنگ آبی یاد آور آسمان است.شرکت موتور سازی بایرن(Bayerische Motor Werke)موتورهای هواپیماهای جنگی را می ساخت که کارخانه هایی را که اکنون در تصاحب دارند بمباران میکردند ! Bayerische AG"" زندگی خود را در مونیخ به عنوان یک تولید کننده موتورهای هوایی آغاز کرد و بعد از آن در سال 1923 شروع به تولید موتورسیکلت کرد. اولین محصول او موتور مدل R 32 فروش بسیار موفقی داشته و این کمپانی بعدها به نام BMW معروف شد.در سال 1928 با به کار گیری Dixi کارخانه مدلهای گوناگونی تولید کرد.از جمله این اتومبیلها مدلهای BMW 3 , BMW 15 بودند. در سال 1933 کمپانی با اطمینان از وضعیت مالی و پشتوانه علمی و عملی خود تصمیم به ساخت اتومبیلی با موتور 6 سیلندر گرفته و نیز با ایجاد تغییراتی در شاسی آن دو محور چرخ ها را از هم بیشتر کرد.طی مدت کمتر از یک سال حجم موتور شش سیلندر به 1500CC افزایش یافت و در مدلهای جدیدی به نامهای Sport و Saloon به بازار عرضه شد.در سال 1935 حجم این موتور به 2000CC رسید. در سال 1936 بهترین اتومبیل این دهه یک 326 قدرتمند به بازار عرضه شد.این اتومبیل دارای شاسی متفاوتی بود و به عنوان پدر اتومبیلهای دهه 1930 لقب گرفت.در سال 1937 مدل Sport دو نفره 328 به اتومبیلی سریع در تمامی پیستهای اروپا تبدیل شده بود. در همین سال مدل کوپه 327 به مرحله تولید انبوه رسید.ولی آخرین اتومبیل قبل از جنگ محصول سال 1939 یک مدل 334 با حجم موتور 3500CC به تولید انبوه نرسید. به دلیل بمباران کارخانه در شهر مونیخ, BMW بعد از جنگ دچار مشکلات بسیار جدی شده و ناچار به آلمان شرقی مقل مکان کرد. در سال 1948 تولید موتورسیکلت مجددا آغاز شد.در سال 1952 با تولید مدل 501Saloon تولید اتومبیل از سر گرفته شد. تا سال 1964 اتومبیلهای این کمپانی تقریبا مشابه یکدیگر و دارای موتورهای شش سیلندر V8 بودند.در سال 1955 یک مدل کوپه 503S ساخنه شد.البته فروش این مدل به دلیل قیمت بالا با مشکلات زیادی روبرو بود و در نتیجه BMW شروع به نولید اتومبیلهای کوچکتری کرد. مدل 1500Saloon محصول 1961 که در اندازه متوسط تولید شده بود BMW را از ورشکستگی نجات داد. این ابتکار ساخت یک سری از انومبیلهای 4سیلندر را در دهه بعد به همراه داشت.با موتورهایی با قدرت 80bhp برای مدل 1500 که گاه تا 170bhp برای محصولاتی مانند 2002Turbo افزایش مییافت.(وااای 2002 توریو ) این سری از اتومبیلها در مدلهای دو در , چهار در و کروک و بعد از سال 1871 در مدلهای هاچبک تولید شدند. موفقیت در این سریها باعث شد تا کمپانی ظرفیت خود را بالا برد و در سال 1967 , پص به همین منظور کارخانه Glas را خریداری کرد و پس از یک سال در این کارخانه مدل 1600GT را تولید کرد. ضمنا خط تولید مدلهای کوپه بزرگ از سال 1965 به بعد ادامه داشت و مدلهای Bertone از این جمله بودند. در سال 1968 تولید موتورهای شش سیلندر قوی مجددا شروع شد و حاصل آن اتومبیلهای Saloon بزرگ بود. در سال 1971 حجم موتورهای Saloon به 3200cc افزایش یافت. در سال 1978 تعدادی از این اتپمبیلها مانند کوپه M1 با سرعتی در حدود 260 کیلومتر در ساعت و کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه شد که نشانه پیشرفت بسیار در صنعت اتومبیلهای Sport بود. انگیزه پیروزی در مسابقات فرمولا 1 باعث شد تا BMW مدلهای M ام (M3 , M5 , M535i , M635 Csi) را توسط بخش سازنده اتومبیلهای Sport تولید کند. بخش تکنیکی BMW تصمیم به رقابت با بخش تپلید کننده اتومبیلهای مسابقه ای گرفت و حاصل این رقابت تولید اتومبیلهای Sport دو سرنشینه Z1 بود که در سال 1989 به بازار عرضه شد.از جمله دیگر محصولات این رقابت مدلهای 328 و 507 و 325i -با قدرت 170hbp و موتوری شش سیلندر و 2500cc - می باشد. یکی از مهمترین اقدامات BMW در سالهای اخیر ایجاد دگرگونی در سری های گذشته 8,7,6,5,3 و تبدیل آنها به اتومبیل هایی مطابق با استانداردهای امروزی است که از جمله این اتومبیلها می توان به مدل های 750iL از سری 7 اشاره کرد که دارای موتور V12 با قدرت 300hbp و حجم موتور 5000CC می باشد. این مدل از اتومبیلهایی بود که نظر تمام تاجران اتومبیل را به خود جلب نمود. مدل کوپه دو سرنشینه 850i یکی از اتومبیلهای Sport است که بر روی کیلومتر شمار آن سرعت 250 کیلومتر در ساعت خود نمایی میکند در حالیکه اتومبیل ظرفیت 274 کیلومتر در ساعت را نیز دارد.این مدل برتری تکنیکی بالایی نسبت به بنز پیدا کند . BMW در دهه های 1970 و 1980 فقط به بهتر کردن کیفیت تولیدات قبلی خود پرداخت و حاصل این تلاش سری 3(تولید اتومبیلهای Saloon با اندازه متوسط) سری 5 (اتومبیلهای Saloon در اندازه بزرگ) , سری 7 (اتومبیلهای Saloon تشریفاتی و راحت) و سری 6(اتومبیلهای کوپه Sport بزرگ) بود.
تاریخچه ی آئودی
چهار حلقه آرم آئودی نمایانگر چهار شرکت کنسرسیوم اتویونیون است که با ادغام در یکدیگر این شرکت را بنا نهادند :د.کا.و , هورش , واندرر , ائودی. پس از جنگ نام آئودی (به زبان لاتین یعنی " بشنو")حذف گردید اما در سال 1965 مجددا انتخاب شد.از طرف دیگر این نام به نوعی جناس معنایی با کلمه Hoerchدر زبان آلمانی دارد که به معنی شنیدن است و نام یکی از بنیان گذاران شرکت نیز می باشد. هنگامی که August Horch در سال 1910 اولین اتومبیل خود بنام Audi نوع B را تولید کرد با موفقیت زیادی روبرو شد. پس از آن Horch در سال 1911 با Audi B وارد مسابقات Austrian Alpine شد او رهبری یک تیم از رانندگان را که در بین آنها 2 تن از مهندسانش به نامهای Graumuller و Lange نیز حضور داشتند بر عهده داشت.آنها موفق شدند مسابقه را بدون هیچ خطائی به پایان برسانند.آنها سال بعد نیز با همین اتومبیل وارد مسابقات شدند و پس از ان در سال 1913 آنها با Audi C در مسابقات شرکت کردند.آن سال Audi C برنده مسابقات شد و در سال بعد نیز با برنده شدن نوع C این اتومبیل با نام Alpensieger (برنده Alpine) شهرت یافت. از دیگر مدلهای Audi قبل از جنگ نوع E,D بودند که در تعداد محدودی تولید میشدند. با آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 آیودی شروع به تولید کامیون های دو تنی بر روی شاسی تقویت شده نوع C و همچنین وسایل نقلیه جنگی نمود.تولید انواع D و C و E پس از جنگ نیز ادامه یافت و در کنار آنها مدل جدید نوع G نیز تولید شد. اما علاقه شخصی Horch در طی جنگ به دلیل عدم وجود خلاقیت کاهش یافت و او در سال 1920 Audi را ترک کرد. در سال 1922 نوع G جایگزین نوع C شد و دو سال بعد Audi شروع به ساخت اتومبیلهای شش و هشت سیلند کرد. در سال 1928 به دلیل عدم موفقیت نوع Imperator R به نظر میرسید که این آخرین مدل Audi باشد زیرا پس از آن زمان شروع به مونتاژ اتومبیلهای دیگر تولید کنندها نمود. همچنین در سال 1928 بود که J.R.Rasmussen از D.K.W قسمت عمده سهام شرکت را خریداری کرد. او امتیاز تولید و طراحی را به Rickendbackbr از امریکا داد.موتورهای آلمانی ساخته شده از این نوع در مدلهای بعدی Audi استفاده شدند. در سال 1931 یک Audi کوچکتر با شاسی D.K.W و موتور 1100cc Peugeot ساخته شد و سال بعد این Audi بهمراه D.K.W و Wanderer و Horch عضو Auto-Union شد.پس از آن دو مدل موتورهای Wanderer ساخته شدند و تا قبل از جنگ جهانی دوم فروش خوبی داشتند. پس از جنگ جهانی Audi تبدیل به یک اتومبیل ملی شد و کارخانه آن در Zwickau برای ساخت اتومبیلهایی که بر اساس طرح D.K.W ساخته می شدند بکار گرفته شد. این وضع تا سال 1949 که Auto Union مجددا با سهام داری بیشتر Mercedes Benz تاسیس شد , ادامه یافت. پس از آن نام Audi تا سال 1965 که VolksWagen اکثریت سهام آنرا خریداری کرد, از بین رفته بود. در پایان سال 1968 فروش آیودی افزایش یافت و تنوع مدلهای آن طور قابل توجهی زیاد شد. در سال 1969 آیودی با N.S.U ترکیب شد و Audi N.S.U. Auto Union را بوجود آورد.اگر چه در 8 سال بعد تولیدات N.S.U کاهش یافت ولی تحت نظارت VolksWagen آیودی به پیشرفت و توسعه خود ادامه داد و در ماه می 1973 تعداد اتومبیلهای فروخته شده آیودی به یک میلیون رسید. از جمله نقاط برجسته تکنیکال این شرکت موتور پنج سیلندری بود که در اواخر دهه 1970 بر روی سری 100 عرضه شد.همچنین توربو شارژ 4WD که در مدل Quattro در سال 1980 و 1981 استفاده شد. از دیگر نقاط قوت این شرکت بود. Audi Quattro و Quattro Sport که هر دو فوق العاده خوب و قدرتمند بودند.موفقیت این مدلها تقریبا موفق به فتح تمامی مسابقات می شدند. این امر سبب شد که Audi و VolksWagen مدل های زیادی از اتومبیل های خیابانی را تولید کنند. چهار حلقه موجود بر روی آرم Audi بیان گر چهر شرکتی است که در Auto Union با یکدیگر متحد می باشند
تاریخچه ی تویوتا
ژاپنی ها در مورد نشانهای جنون آمیز کمی ضعف دارند. نشان کنونی تویوتا شبیه یک گاوچران با یک کلاه بزرگ است اما در واقع سه بیضی است که معرفقلب مشتری,قلب تولیدو قلب" پیشرفت فنی در حال گسترش و فرصتهای بیکران"است که دور دو بیضی دیگر قرار گرفته است. تاریخ تقریبا کاملی از کمپانی تویوتا: از ابتدای تاسیس این کمپانی تاکنون بیش از 112 میلیون دستگاه اتومبیل تویوتا تولید شده است. تاسیس گروه تویوتا را می توان تا زمانی که آقای "ساکیچی تویودا" ماشین نساجی اتوماتیک را اختراع کرد، ردیابی تمود. ساکیچی تمام عمر خود را وقف طراحی و ساخت ماشین آلات نساجی اتوماتیک نمود و 100 اختراع از خود باقی گذاشت که بعضی از آنها متعلق به خارج از ژاپن بود. در اکتبر 1929 پسر او که "کیچیرو" نام داشت و مدیر اجرایی شرکت نساجی پدر بود سفری به ایالات متحده کرد. وی نمی توانست گفته های پدر خود را فراموش کند. (من وظیفه خد را با ساختن ماشین آلات نساجی به کشورم ادا کردم. تو باید با ساخت خودرو این کار را بکنی) در سی ام مارس 1930 ، کیچیرو دفتری در گوشه کاخانه نساجی دایر کرد و بهمراه چند مهندس تحقیقات بر روی موتورهای کوچک را آغاز نمود. افراد زیادی او را به این کار تشویق کردند و بعضی ها هم سرمایه گذاری در این طرح را ساده لوحانه می دانستند. ولی کیچیرو هم مصمم بود و هم معتقد به این اصل که نباید صرفا از آمریکایی ها تقلید کرد. او می گفت که می بایست خودروهایی را به تولید انبوه رساند که با شرایط ژاپن تطابق داشته باشد و قابل رقابت با مدل های خارجی باشد. چه به لحاظ عملکرد و چه به لحاظ قیمت. بدین ترتیب در سپتامبر سال 1930 واحد اتومبیل تویوتا بنیان گذاری شد. کیچیرو یا جمع آوری افراد مستعد و لایق توانست محیطی را ایجاد کند که کارکنان گاه فراموش می کردند که غذا بخورند یا بخوابند. آقای "ایچی تویودا" نیز توسط کیچیرو استخدام شد و در این واحد مشغول کار شد."تویوتا موتور کورپوریشن" یا TMC در اوت سال 1937 تاسیس شد. تمامی کارکنان آن زمان معتقد بود که رسالتی بر دوش آنهاست که با تولید خودرویی ژاپنی ، صنعت را در کشور توسعه دهند. به این صورت بود که تمام دانش و مهارت فنی خود را برای اجرای این خواسته بکار بستند. در سال 1963 "کیچیرو تویودا" توانست اولین کارخانه مونتاژ را تکمیل نماید. طراحی این کارخانه با مساحتی معادل 25 هزار متر مربع طوری صورت گرفته بود که بتواند فرایند تولید را پوشش دهد. در آن زمان فرایند تولید هنوز با مسائل بسیاری مواجه بود از جمله این موارد می توان به بد بودن مواد اولیه ، عدم تقسیم بندی مناسب نیروی انسانی ، کاستی هایی در موارد اولیه اشاره کرد. نیروی پیش راننده در نوآوری های انقلابینولید خودرو با حفظ کیفیت مناسب هنوز آرزویی بیش نبود. کیچیرو که توجه عمیقی به روش های تولید در کارخانه فورد داشت، سخت معتقد بود که راههایی برای تولید بهتر هم وجود دارد. پس از تفکر زیاد ، او روش تولید بهنگام (just-in-time) را ابداع کرد. کیچیرو میگفت فقط باید آنچه را که نیاز است تولید کرد و تحویل محصول می بایست در همان لحظه مورد نیاز صورت گیرد. او معتقد بود که به این ترتیب می توان نیاز به انبار و موجودی های انبار را از بین بود. برای گسترش این مفهوم ، کیچیرو جمله JUST-IN-TIME را با حروف بزرگ در پوسترهایی بر روی دیوارها نوشت و وقت زیادی را برای توجیه کارکنان گذاشت. مثالی که کیچیرو از آن یاد میکرد این بود که اگر شما بخواهید سوار قطار شوید ، تفاوتی نمی کند که شما یک دقیقه دیر کنید یا یک ثانیه ، اگر دیر کنید ، قطار را از دست داده اید. هدف از تولید بهنگام این نیست که به موقع تولید کنید ، به این معنی است که تولید بیشتر از حد نیاز اتلاف است. این نگرش موثر واقع شد و روش تولید بهنگام به مرور در سیستم تولید تویوتا جای گرفت. هنگامی که تولید در کارخانه جدیدکومورو آغاز شد ، کیچیرو کتابچه راهنمایی با ضخامت 10 سانتیمتر تهیه کرد که در آن به شرح روش اجرایی این مفهوم برای تمام مراحل تولید پرداخته شده بود. جنگ جهانی در سال 1950 به پایان یافت و پس از آن ، این مفهوم نیاز به تغییر پیدا کرد. در آن هنگام بود که با کمک "ایجی تویودا" اصلاحات لازم توسط قائم مقام تویوتا ، آقای "تاچی اونو" بر روی این سیستم اعلام شد. سال 1957 آغاز یکی از بزرگترین چالش ها برای تویوتا بود. در اوت این سال دو مدل تویوتا CROWN به آمریکا صادر شد. این دو خودرو اولین خوردوهای ژاپنی بودند که در خاک آمریکا فرود آمدند. شوتارو کامی یا ، رییس وقت کمپانی تویوتا همان موقع تصمیمش را گرفته بود. او میگفت "امروز وقت این کار است حتی اگر خودروهای ما دارای کیفیت لازم نباشد ، نباید این فرصت را از دست داد. ما زمانی برای نشستن و تماشا کردن نداریم. ما به یک پایگاه نیاز داریم . ممکن است ابتدای کار برای ورود به بازار با مشکلاتی مواجه شویم ولی در تمام این اوقات تجربه های ارزنده ای می اندوزیم که عملکرد ما را بهبود خواهد بخشید." وحشت اولین خودروهای ژاپن از بزرگراه های آمریکاشرکت TOYOTA MOTOR SALES در اکتبر 1957 در آمریکا تاسیس گردید و اولین خودروهای CROWN را در ژوئیه 1958 به بازار آمریکا معرفی کرد. آن زمان مجلات تخصصی اتومبیل از آن به عنوان خودرویی که آسایش خودروهای استاندارد را دارد و به اندازه خودروهای کوچک اقتصادی است معرفی کردند. بدین ترتیب این خودرو توانست توجه زیادی را به خود جلب نماید. در همان موقع بود که برای مدل های اولیه این خودرو مشکلاتی بوجود آمد. خودرویی که در جاده های ژاپن از شهرت خاصی برخوردار شده بود ، در بزرگراه های طولانی آمریکا دچار مشکل می شد. بدنه CROWN خیلی سنگین بود و در سرعت های بالا پایداری خود را از دست می داد. این مشکل به این دلیل پیش آمد که ژاپن در آن زمان هنوز بزرگراه نداشت و این خودروها برای این کار تست نشده بودند. در سال 1960 ، مدل بعدی که نام آن "تیارا" بود. (در ژاپن به نام "کرونا" شناخته می شد) نتوانست فروش خوبی داشته باشد. به همین دلیل نیز در دسامبر همان سال تویوتا صادرات خود را متوقف کرد. با این تجربه تلخ ، تیم های تحقیق و توسعه تویوتا هدف جدیدی را برای خود تعریف کردند. "تولید محصول با کیفیت جهانی". در سال 1964 ، مدل جدید تیارا کامل شده بود و صادرات آن در آوریل 1965 از سر گرفته شد. این خودرو که در آن زمان نسبت به خودروهای دیگر کوچک محسوب می شد ، می توانست مدت های طولانی در بزرگراه ها حرکت کند که این امر در دنیای خودروهای هم کلاس زمان هود امری بی سابقه بود. با استفاده از یک برنامه روش موثر ، فروش این خودرو به مرور افزایش قابل توجهی یافت. صادرات از 3800 دستگاه در سال 1964 به 40700 دستگاه در سال 1967 افزایش یافت. مشکلات کارگری با اعتماد حل می شوداعتصابی که اتحادیه های کارگری در سال 1949 اعلام کردند موجب شد بسیاری از کارها متوقف شود. بیش از 1100 شرکت از فوریه 49 تا ماه مارس 1950 ورشکست شدند و بیش از 510 هزار نفر شغل خود را از دست دادند. تویوتا از این امر مستثنی نبود. جریان پولی تویوتا تا حدی کند شده بود که ورشکستگی دیگر امری غیرممکن پنداشته نمی شد و نیاز به 200 میلیون ین پول نقد مورد نیاز شرکت بود تا این خطر را رفع کند. گروهی از بانک ها در آخرین لحظات تصمیم گرفتند که این وام را در اختیار تویوتا قرار دهند اما با شرایطی که خودشان تعیین می کنند. یکی از این شروط ، سازماندهی مجدد شرکت بود که موجب می شد فروش شرکت از طریق شرکت مجزایی صورت گیرد و به همین دلیل در آوریل 1950 شرکت فروش تویوتا موتورز تاسیس شد. در دسامبر 1949 ، شرکت توانست یادداشت تفاهمی با اتحادیه کارگری آن زمان به امضا برساند که براساس آن 10% حقوق و مزایا کسر می شد و در عوض ، شرکت تعهد کرد از برنامه تعدیل نیروی انسانی خود دست بکشد. از ابتدای سال 1950 ، وضعیت روز بروز بدتر شد و در آوریل همان سال اعتصابات شروع شد ، مذاکرات بین کارگران و مدیران به طول انجامید و هر روز لحن های صحبت فی مابین تندتر می شد. این کشمکش دو ماه به طول انجامید و سرانجام در دهم ژوئن سال 50 یادداشت تفاهمی برای بازسازی ناراحتی های عمیقی را بدنبال داشت ، یکی از آنها ، استعفای رییس وقت شرکت ، آقای "کیچیرو تویودا" و بسته شدن تعدادی از کارخانجات بود. اما بازسازی در مسیر خود قرار گرفته بود. این برهه از زمان تلخکامی های زیادی برای تویوتا بهمراه داشت. تجربه هایی که مدیریت و نیروهای کارگری اصلا مایل به تکرار آن نیستند. پس از این مناقشات ، مدیریت و نیروی کارگری تویوتا به خوبی دریافتند که تبهات این امر چه مسائلی می تواند باشد و لذا چارچوبی تدوین شد که براساس آن ، شرایط کارگری با پیشرفت شرکت بهبود می یافت. با صنعتی شدن ژاپن و دنیا در آن زمان ، این چارچوب همکاری توانست سنگ بنای خوبی برای افزایش تولید به همراه رضایت منطقی کارکنان باشد. همچنین در سال 1960 که تجارت آزاد شد ، مدیریت و نیروی کارگری توانستند دست به دست هم بسیاری از مشکلات ناشی از بازار رقابتی ایجاد شده را برطرف نماید. علیرغم سازماندهی های مکرر و تغییرات اساسی در صنعت خودروسازی جهانی ، این توافقات و سیاست ها همچنان در تویوتا حاکم هستند. مجموع تولیدات کارخانجات تویوتا از ابتدای تاسیس تا پایان سال 99 به یکصد میلیون دستگاه رسید. اکنون تویوتا بزرگترین ، با کیفیت ترین و پرسود ترین کمپانی خودروسازی دنیاست و همچنین دومین تولید کننده از لحاظ تعداد که توانست در جشن صد سالگی کمپانی فورد آنرا از مقام دوم به سومی کشید و در جایگاه دوم پس از جنرال موتور قرار گرفت. در اوایل دهه نود تویوتا تصمیم به ورود به دنیا خودروهای لوکس گرفت و چون در نظر مردم نام تویوتا نمیتوانست تداعی کننده یک خودروی لوکس باشد تویوتا تصمیم گرفت نام Lexus (لکسس یا لکسوس) را استفاده کند که بیشتر در بازار آمریکا فروخته میشود. تویوتا توانست نام لکسس را از یک تازه وارد در ابتدای دهه نود به یکی از با کیفیت ترین خودروها در اوایل قرن جدید برساند و فاصله اش با بهترین اتومبیل های لوکس را به کمترین حد برساند.
تاریخچه ی فورد
دست راست آقای فورد ; آقای هارولد ویلز در دوران نوجوانی از راه چاپ کارت ویزیت امرار معاش میکرد .پس در سال 1903 هنگامی که هنری در جستجوی یک آرم برای شرکت خود بود آقای ویلز ماشین چاپ قدیمی مدل جان بول خود را گردگیری کرد. مدل ظاهری آرم همان چیزی بود که برای کارت ویزیت خودش استفاده کرده بود.بیضی در سال 1912 ظاهر شد و رنگ آبی در سال 1927 اضافه گردید. هنری فورد در روز 30 جولای 1863 در شهر Greenfield میشیگان به دنیا آمد. فورد در سن 16 سالگیمزرعه خانوادگی خود را رها کرده و راهی شهر صنعت و ماشین یعنی دیترویت شد چون هیچ علاقه ای به چراندن گاو و گوسفند نداشت. او در سال 1891 بعنوان سرمهندس شرکت روشنایی ادیسون مشغول به کار می شود.در اینجا فورد میتوانست تا اندکی از غطش علاقه به صنعت و اتومبیل بکاهد ولی این هم برای او کافی نبود. در سال 1896 هنری فورد اولین اتومبیل خود با نام Quadricycle می سازد. برای مردم آن زمان که به گاری و درشکه عادت داشتند دیدن چنین وسیله ای تعجب آور بود. در سال 1899 فورد پس از 8 سال کار در شرکت رو شنایی ادیسون ، رسما وارد دنیای اتومبیل سازان می شود. فورد به عنوان شریک مالی و سرمهندس همکاری خود با شرکت تازه تاسیس Detroid Automobile Company را آغاز می کند. این شرکت سالیانه تعداد اندکی اتومبیل تولید می کرد. در سال 1911 Henry Ford Company یا شرکت هنری فورد تا سیس می شود ولی به دلایل نامعلوم با عدم موفقیت مواجه می شود (شاید به این دلیل که فورد یک مهندس بود نه یک تاجر) . در سال 1902 فورد توسط بانکداران که سهامداران اصلی ین شرکت بودند از کار برکنار می شود و این شرکت تازه تاسیس به کارخانه Cadillac Motor Car Co تغییر نام می دهد. ولی او همانند فروچو لامبورگینی و انزو فراری آدمی نبود که از رو برود. یک سال بعد یعنی سال 1903 ، کارخانه اتومبیل سازی فود تاسیس شد ولی با رویه ای متفاوت. سیاست اصلی فورد ساخت اتومبیلی بود که حتی الامکان ارزان و بادوام باشدو فورد می خواست اتومبیلی بسازد که قطعات یدکی آن در سرتاسر آمریکا یافت شود. او برای نیل به این هدف با 11 شخص ثروتمند وارد مذاکره شده و کار خود را با سرمایه اس معادل 28 هزار دلار آغاز کرد.اولین اتومبیلی که خط تولید این کارخانه را ترک کرد فود مدل A محصول سال 1903 بود ولی این اتومبیل تفاوت آشکاری با تمامی هم قطارانش داشت. فورد مدل A به روش "تولید انبوه" ساخته می شدو نه به صورت محدود. شبکه فروش قطعات یدکی و خدمات تعمیر آن در سرتاسر خاک آمریکا دایر شده بود و البته رقبای فورد کاملا غافلگیر شده بودند. در سال 1908 مدل T تولید می شود. در سال 1910 اولین کارخانه تولید انبوه اتومبیل در Highland Park میشیگان رسما آغاز به کار می کند. در سال 1913 اولین خط تولید متحرک در Highland Park راه اندازی می شود. در سال 1914 فورد اعلام میکند که با پرداخت 5 دلار در ازای 8 ساعت کار قصد دارد سود کارخانه را با کارگران خود شریک شود. این تصمیم یک حرکت ظریف و زیبا برای ترقیب کارگران به بهتر کار کردن بود. در سال 1915 فورد با کشتی اختصاصی خود موسوم به Oscar ll که آنرا کشتی صلح نامیده بود ، راهی نروژ می شود تا در تلاشی بی فایده به جنگ جهانی اول پایان دهد. در سال 1919 Edsel B . Ford پسر هنری فورد به سمت ریاست کارخانه فورد منصوب می شود. در سال 1921 کمپانی فورد با تولیدی بالغ بر 55 درصد کل اتومبیل ها ، به بزرگ ترین تولید کننده اتومبیل در جهان تبدیل می شود. در سال 1932 اولین اتومبیل فورد با موتور هشت سیلندر خورجینی تولید می شود. در سال 1943 Edsel B . Ford بطور ناگهانی و در سن 49 سالگی پدر خود را برای همیشه تنها می گذارد. هنری فورد خود رد سال 1947 و در سن 83 سالگی با دنیای اتومبیل ، دنیایی که شاید خود او در پیدایش آن مهمترین نقش را داشت ، خداحافظی کرد در حالی در منزل خود در Dearborn از توابع Fair Lane خاطرات شیرین گذشته را مرور می کرد. هنری فورد همانند تمامی آنانی که نامی بزرگ خلق کردند انسان بزرگی بود. آرم کاخانه فورد عبات است از یک زمینه بیضی شکل به رنگ آبی که در آن کلمه FORD با خط نستعلیق نوشته شده است. زمینه آبی نشانگر آسمان است ، آسمانی پهناور که وسعت این کارخانه را تداعی می کند ، آسمانی که سایر ستاره های اتومبیل سازی هر از گاهی در آن چشمک می زنند! امروز 7 کمپانی اتومبیل سازی در زیرمجموعه کمپانی فورد قرار دارند Aston martin ,land Rover , Jaguar , Volvo , Mazda , Mercury , Lincoln جدیداً فورد اعلام کرده قصد فروش جگوار را دارد و همچنین بخش لندروور از آن فورد هست و جز قسمتی که به چین فروخته شد نیست. این کمپانی سومین تولید کننده اتومبیل دنیاست.
تاریخچه ی پورشه
نشان پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است.اسب علامت مزرعه اشتات, شاخها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است. در سال 1930 Ferdinand Porsche پس از کسب تجربه لازم در کارخانه Austro Daimler و نیز کمپانی Ster بزرگترین کارخانه ماشین سازی اتریش شرکت طراحی خود را افتتاح کرد. اولین طرح او پروژه 12 , ماشینس بود با موتور 5 سیلندر که با آب خنک می شد و به سفارش Zundapp طراحی شده بود.این طرح به علت قیمت بالایی که داشت موفقیت چندانی کسب نکرد. پروژه مشابهی برای N.S.U در ژانویه سال 1934 طراحی شد که ماشینی 4 سیلندر و مجهز به سیستم خنک شونده با هوا بود.هنگامیکه فروش N.S.U گسترش یافت این طرح نیز متوقف شد. در همان سال Porsche از طرف هیتلر ماموریت یافت تا ماشینی جهت مصرف عموم بسازد, که چگونگی ساخت این اتومبیل را در تاریخچه VolksWagen خواهم نوشت.در دهه 1930 Porsche جهت آشنایی با تکنولوژی اتومبیل سازی به کشورهای امریکا و انگلستان سفر کرد و در سال 1937 با Henry Ford ملاقات نمود و در مورد ایده اتومبیل مردمی با او صحبت کرد. Porsche فعالیت خود را به پروژه های VolksWagen محدود نکرد و آن را گسترش داد که این امر منجر به ساخت ماشین 16 سوپاپه ای بنام Auto Union P Wagen شد که در مسابقات Grand Prix چندین کورد بجای گذاشت. او در زمینه تولید تجهیزات جنگی نیز فعالیت داشت که حاصل این تلاش طراحی تانک Tiger بود.به سبب خدمات Porsche به آلمان در اوج جنگ هیتلر به او لقب پروفسور داد. Porsche سالهای جنگ را در اشتوتگارد گذراند و در سال 1945 بوسیله امریکائیان دستگیر و به فرانسه تبعید شد.او دو سال زندانی بود. اما ایتالیایی ها یک میلیون فرانک برای بازگشت Porsche به تیم طراحی کارخانه Cisitalia پرداختند که این اقدام منجر به آزادی او در آگوست سال 1947 شد. Porsche در اواخر سال 1947 تصمیم به ساخت ماشینهای اسپورت گرفت.اولین اتومبیل Project356 نام گرفت که ماشینی سبک , رو باز , دو نفره مجهز به موتور 1131cc بهبود یافته Volkswagen بود.پس از آن اولین شاسی در مارس سال 1947 تکمیل شد و در ناه می بدنه روباز آن نیز تولید گشت. یک سوییسی اولین نمونه را در ماه سپتامبر خریداری کرد و در ماه آگوست خط تولید اتومبیل های اسپورت راه اندازی شد. این مدل برای اولین بار در سال 1949 در نمایشگاه Geneva با موتور 1086cc به نمایش گذاشته شد.البته در ابتدا قرار بر این بود که این اتومبیل با موتوری 1131cc به بازار عرضه شود.اولین سری پنجاه تایی این ااومبیلها در کارخانه Gmund ساخته شدند.اما Porsche دریافت که به فضای بیشتری نیاز دارد و سر انجام در سال 1949به اشتوتگارد برگشت.تا آن سال کمپانی دارای 150 کارمند بود و نیز تا سال 1950 تقریبا 300 اتومبیل تولید کرده بود. در مارس 1951 پانصدمین Porsche تولید شد و سه ماه بعد از این جریان مدلهای این کمپانی به صورت جدی در دنیای رقابت کارخانجات اتومبیل سازی مطرح شدند.Ferdinadn poesche در ژانویه 1952 در گذشت و پسرش جانشین او شد.مدل 356 ابتدا در سال 1951 با موتور 1500cc و سپس در سال 1955 با موتور 1600cc به بازار عرضه شد. ده هزارمین Porsche در مارس 1956 ساخته شد که تا آن زمان بسیاری از اتومبیلها به امریکا صادر شده بودند و در اواخر دهه 1950 کارخانه سالانه 8000 دستگاه اتومبیل تولید می کرد. تولید مدل 356 تا سال 1964 ادامه یافت تا اینکه در این سال مدل معروف 911 جایگزین آن گردید. مدل 911 در سپتامبر 1964 با موتور 911Turbo را تولید نمود.حجم موتور 911 در سال 1977 به 3300cc افزایش پیدا کرد و این مدل هم اکنون از پر شتابترین اتومبیلهای جهان است. علارغم محبوبیت زیاد مدلهای مختلف 911 , سال 1975 سال بدی برای این کمپانی بود و فروش به کمتر از 10000 دستگاه اتومبیل در سال کاهش یافت.اما مدل نسبتا ارزان 924 که در سال 1977 -پس از مدل 928-عرضه شد , پورشه را از خطر ورشکستگی نجات داد. این مدل تحول بزرگی در صنعت اتومبیل سازی محسوب می شد زیرا ابتکارات جدیدی در آن بکار رفته بود که از آن جمله می توان به عقب بودن موتور سیستم خنک کننده آبی و دیفرانسیل عقب اشاره کرد. مدل توربو شارژر دار 924 در سال 1979 ساخته شد و سپس اتومبیل Carrera Turbo نیز به بازار عرضه شد. Porsche از اختلافات زیاد بین مدلهای 924 و 928 آگاه بود لذا در سال 1928 مدل 944 با موتور 2479cc را به بازار عرضه کرد. این اتومبیل مدلی بین 924 و 928 بود. مدل(Cabriolet) درشکه ای 911 نیز در همان زمان عرضه شد.سر انجام مدل نهایی 911 در سال 1985 مجهز به توربوشارژر دوقلو و بدنه ای سبک از جنس کولار و 4WD به بازار عرضه گردید.این مدل مسابقه ای B 959 نام گرفا و هر 250 دستگاه آن قبل از ساخت به فروش رفت. Porsche به بهبود مدلهای اولیه خود ادامه داد و S 928 با موتور 4 سوپاپه در سال 1985 و 924 -که به خاطر بازدهی کمش اغلب مورد انتقاد بود- با موتور تضعیف شده در سپتامبر سال 1985 در کلاس S عرضه شد. در سال 1988, Carrera 4 در بیست و پنجمین سالگرد تولد 911 به بازار عرضه گردید.این اتومبیل مدلی با قدرت 250 اسب بخار و دو دیفرانسیله (4WD) بود. مدل 911 که طراحی موتور آن به سال 1912 بر میگردد همچنان به پیشرفت خود ادامه داد تا اینکه سرانجام به محبوبترین مدل Porsche تبدیل شد.
تاریخچه ی مرسدس
ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمین ,دریاو آسمان است.این نشان برای اولین بار روی دایملر 1909 دیده شد و ترکیبی بود برای نشان دادن تاج افتخار بنز در تاریخ 1926. نشان کنونی حلقه محاط بر ستاره در تاریخ 1937 طراحی شده است. مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولاً یک اسم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است. آن آرم جاودان در سال 1903 طراحی گردید اما در سالهای 1909 ( دو بار ) ، 1916 و 1921 تکامل یافت تا اینکه در سال 1926 به یک ستاره طلایی با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند. کارل بنز در بیست و پنج نوامبر سال 1844 در کاسروه ( یکی از شهرهای آلمان ) پا به عرصه وجود گذاشت وقتی دو ساله بود پدرش درگذشت . با وجود وضع بد مالی ، مادرش امکانات آموزشی را برای او فراهم نمود . کارل بنز دبیرستان را زیر نظر (( فردیناند رتین بافر )) به پایان رساند و بعد از آن در دانشکده فنی در شهر کاسروه ادامه تحصیل داد . همزمان با تحصیل یک دوره دو ساله را در یک کارخانه فنی و مهندسی در کاسروه گذراند در مدتی که آنجا بود ، کارل تجربه های مقدماتی را در همه زمینه های فنی کسب کرد . اولین تجربه کاری او ، به عنوان یک طراح در ساخت یک کارخانه در شهر (( مانهایم )) بود . وی در سال 1868کارش را از دست داد و جذب شرکتی به نام (( Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik )) شد این شرکت بیشتر کارهای ساختمانی و پلسازی انجام می داد . سپس در کارخانه (( Ben ckiser )) در وین مشغول بکار شد . در سال 1871 اولین شرکت خود را در مانهایم به کمک یک مکانیک به نام آگوست ریتر تاسیس کرد و به زودی معلوم شد ریتر همکار مناسبی نیست در نهایت بنز تنها با کمک نامزدش ، برتا رینگر ، موفق شد بر موانعی که سد راه او شده بودند پیروز شود یکی از دلایل پیروزی او این بود که برتا جهیزیه اش را فروخت و بنز توانست سهام ریتر را خریداری نماید . در سال 1872 برتا و کارل ازدواج نمودند. کارل و برتا پنج فرزند به نامهای ایگن ( 1873 ) ، ریچارد (1874 ) ، کلارا ( 1877 ) ، تایلد ( 182 ) ، الن (1890 ) داشتند . بنز ابتدا در تجارت موفقیتی بدست نیاورد و خوش شانس نبود .برای مثال (( Iron foumdry and mechanical work shop )) که از کارگاههای او بود توسط ماموران سلطنتی مصادره شد در طول این مدت کارل تمام توانایی اش را روی توسعه موتورهای دو زمانه متمرکز کرد . بنز چند امتیاز مهم برای تولید و تکمیل کردن موتور دو زمانه اش دریافت کرد ، و تا وقتی که به استانداردهای مورد نظرش نرسید ، دست از کار نکشید به عنوان مثال یکی از این امتیازهایی که به بنز اعطا شد این بود که سیستم موتورهای سرعتش را تنظیم کند وی با کمک مخترعان و همکاران جدیدش ، عکاس معروف (( امیل بوهلر )) و برادرش، یک بازرگان و با پشتیبانی مالی یک بانک در مانهایم یک شرکت سهامی در سال 1882 تاسیس کردند و آن را (( Gas motoren-fabrik Mannheim )) نامیدند. کارل بنز 50% از سهام شرکت را در اختیار داشت او به عنوان یک عضو هیئت مدیره و سهام دار از حق اظهار نظر کمتری نسبت به دیگران برخوردار بود همکارانش (( دیگر سهامداران )) سعی کردند که نفوذشان را در شرکت بیشتر کنند و بالاخره این برخوردها باعث شد که بنز شرکت را در سال 1883 ترک کند . در سال 1883 بنز یک پشتیبان مالی دیگر را در ماکس رز پیدا نمود او کسی نبود جز (( بردریک ویلهم ابلینگر )) . فردریک فروشگاه دوچرخه فروشی را اداره می نمود و بنز علاقه وافری را به وسایل موتوری در او یافت . در اکتبر همان سال بنز و 2 نفر دیگر که یکی از آنها فردریک بود شرکت (( Benz & co )) را تاسیس نمودند نیروی کار این شرکت به 25 نفر می رسید . این کمپانی تا جایی پیشرفت کرد که قادر بود امتیاز تولید موتورهای بنزینی را واگذار کنداکنون بنز می توانست بیشتر وقتش را وقف توسعه موتورهای اتومبیل کند. وی راه خویش را از دایلمر جدا کرد و موتور چهار زمانه بنزینی خودش را بر روی کالسکه ای نصب کرد. در سال 1886 بنز از اولین خودروی خود پرده برداری کرد و آنرا به نمایش عمومی گذاشت . بین سالهای 1885 تا 1887 ، سه مدل از این نوع خودروها را طراحی کرد. مدل اول که بنز آنرا در سال 1906 به موزه آلمان اهداء کرد. مدل دوم که چندین بار طراحی و بازسازی شد. مدل سوم که از چرخهای چوبی استفاده می کرد و (( برتا )) برای اولین بار با این خودرو به مسافرتی طولانی رفت . در سال 1886 تولیدات بنز جوابگوی تقاضای مردم برای خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به کارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراین کارخانه تا سال 1908 خودرو تولید می شد. در سال 1893 مرسدس بنز خودروهایی تولید می کرد که مجهز به محورهای پیچشی بود . بین سالهای 1894 تا 1901 بنز خودرو مدل (( velo )) را در کارخانه ((Benz & co )) تولید می کرد. این خودرو از قیمت متعادلی برخوردار بود و از این خودرو دو نفره جمعاً 120 دستگاه تولید شد. بتدریج Benz & co به قدری پیشرفت کرد که پیشتاز در امر خودرو سازی شد و در نهایت در سال 1899 به یک شرکت سهامی تبدیل شد (( جولیوس گان )) عضو هیئت مدیره و مسئول امور بازرگانی شرکت شد کارگران قسمت تولیدی از 50 نفر در سال 1890 به 340 نفر در سال 1899 رسید. در همین سال بنز به تنهایی 572 دستگاه خودرو تولید کرد . 24 ژانویه 1903 ، روزی بود که کارل بنز از کارهای فنی کناره گیری کرد، و به عنوان ناظر هیئت مدیره به کار خودش ادامه داد. این اقدام او نتیجه مشاجره ای بود که با مدیر عامل داشت زیرا مدیر عامل تصمیم داشت که از طراحان فرانسوی در طرح مانهایم استفاده کند و هدفش مقابله و رقابت با (( مرسدس )) بود . همچنین دو پسر کارل ، ایگن و ریچارد ، همراه با این اقدام او شرکت را ترک کردند اگر چه ریچارد در سال 1904 به عنوان مدیر تولید خودروهای مسافرتی به شرکت برگشت. در پایان همان سال کل فروش شرکت 3480 دستگاه بود . در سال 1906 کارل بنز شرکتی بنام (( Carl Benz shone )) در لیدنبورگ تاسیس کرد . سهامداران این شرکت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعیشان بر این بود که خودروهایی با موتور بخار تولید کنند با این حال ، زمان به سرعت تغییر می کرد و تقاضا برای این موتورها به سرعت رو به کاهش بود . آنها مجبور شدند که خط مش را تغییر دهند. در سال 1923 تعدادی از (( Benz 350 )) تولید شد. در این زمان ، خانواده بنز به شهر لیدنبورگ مهاجرت کردند. در سال 1912 وی شرکت را به عنوان یک شریک ترک کرد و پسرانش ، ایگن و ریچارد را تنها گذاشت. شرکت به سرعت پیشرفت کرد و شعبه هایی در بازارهای مختلف ایجاد کرد. برای مثال در انگلیس خودروهای تولیدی این شرکت ، بخاطر کیفیت بالایی که داشتند به عنوان تاکسی بکار گرفته شدند و هر روز به محبوبیت آنها افزوده می شد . در سال 1923 کارل آخرین خودروهای تولیدی خود را ساخت. این خودرو یکی دارای 8 و دیگری 25 اسب بخار قدرت تولید می کرد. هر دو این خودروها را بنز برای استفاده شخصی خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت این خودروها امروزه در موزه نگهداری می شوند . کارل بنز در چهارم آوریل 1929 در منزلش واقع در لیدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مرکزی مرسدس بنز استفاده می شود .