نمایشگاه خودروی پاریس: کیا در کانسپت اپتیما T-Hybrid خود یک سبک جدید از پیشرانه هیبریدی را به نمایش گذاشت. در این سیستم، موتور توربودیزل بازار اروپایی کیا اپتیما با یک سیستم جدید هیبریدی متوسط همراه شده که از باتری سرب-کربنی استفاده میکند.
در کیا اپتیما T-Hybrid یک موتور ۱/۷ لیتری توربودیزل به عنوان منبع اصلی تولید نیروی پیشرانه عمل میکند و در همین حال، یک موتور الکتریکی وظیفه تولید نیروی حرکت در سرعتهای پایین را برعهده دارد.
مطابق گفته کیا، باتری سرب-کربن به این دلیل انتخاب شده که این نوع باتری نیاز کمتری به سرمایش دارد و بازیافت آن نیز نسبت به باتریهای لیتیومی سادهتر است. باتریهای لیتیومی در حال حاضر در خودروهای الکتریکی و هیبریدی بسیار رایج هستند. این خودرو از یک سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی استفاده میکند؛ سیستمی که در حال حاضر آئودی نیز برای محصولاتش تست کرده است. این سیستم الکتریکی جدید به کیا اپتیما T-Hybrid این امکان را میدهد که یک سوپرشارژر الکتریکی به خدمت گرفته و قدرت بیشتری برای موتور ۱/۷ لیتری در دورهای پایین موتور ایجاد کند.
با اینکه به صورت رسمی سخنی در ارتباط با مصرف سوخت کیا اپتیما T-Hybrid به میان نیامده است، ولی مهندسان این شرکت انتظار دارند که این خودرو ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت اپتیما دیزل حاضر در بازار اروپایی در زمینه مصرف سوخت بهتر عمل کند؛ مصرف سوخت اپتیما دیزل در حال حاضر ۶ لیتر به صورت ترکیبی تخمین زده شده است.
البته در مقطع کنونی، این سیستم پیشرانه تنها برای نمایش در کانسپت کیا اپتیما T-Hybrid در نظر گرفته شده است و کیا اعلام کرده که این طراحی برای مدلهای جدید کیا در آینده درنظر گرفته خواهد شد. در همین حال، برای سدان متوسط کیا، یعنی اپتیما، تصاویر منتشر شده نشان میدهد که مدل ۲۰۱۶ کیا اپتیما تغییرات زیادی در داخل و خارج خودرو داشته است.